Po prezent na Walentynki udajemy się osobiście
2016-02-14 00:55
Po prezent na Walentynki udajemy się osobiście © jc_studio - Fotolia.com
Polacy pokochali zakupy przez internet. Okazuje się jednak, że w momencie, gdy w grę wchodzą uczucia, handel stacjonarny wygrywa - z badania MasterCard wynika, że po prezent walentynkowy najczęściej wybieramy się osobiście. Zauważalną tendencją jest również rezygnacja z tradycyjnych upominków na rzecz podarowania ukochanej osobie przeżyć i wspomnień. Dodatkowo „MasterCard Love Index” pokazuje, że stajemy się coraz hojniejsi - na Walentynki wydajemy o ponad 1/5 więcej niż przed trzema laty.
Przeczytaj także: Co kupimy i jak spędzimy Walentynki 2024?
„MasterCard Love Index” to wskaźnik, który pokazuje, jakie preferencje towarzyszom konsumentom dokonującym walentynkowych zakupów. Badanie obejmuje ponad 200 krajów (także Polskę) i analizuje zagregowane dane na temat transakcji przeprowadzonych z wykorzystaniem kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach 11-14 lutego ostatnich trzech lat (2013-2015). Wyniki uwzględniają globalną wartość zakupów oraz kwoty transakcji, w wybranych kategoriach produktów i usług.Najważniejsze trendy wynikające z badania MasterCard:
- Prezenty kupujemy osobiście: W 2015 roku aż 98% Polaków dokonało zakupów walentynkowych osobiście, a zaledwie 1% wybrał transakcje online. Podobnie było za granicą, chociaż tam Internet okazał się nieznacznie popularniejszy: średnio 9 na 10 klientów dokonało zakupów fizycznie w sklepie, a 6% wybrało zakupy online. Ta ostatnia opcja najczęściej dotyczyła Europejczyków (21% to transakcje w sieci).
- Doświadczenia lepsze niż przedmioty: W przypadku Polski najwyższy wzrost stał się udziałem wydatków na restauracje. Najwyższy wzrost zanotowały w Polsce wydatki w restauracjach, odpowiadając za 37% wartości transakcji w 2015 r., w porównaniu z 29% dwa lata wcześniej. Jeśli chodzi o liczbę transakcji, to prymat romantycznej kolacji jako pomysłu na Walentynki jest jeszcze bardziej widoczny – w Polsce większość płatności dokonywanych jest właśnie w restauracjach, w przeciwieństwie do kartek walentynkowych (2%, najmniejszy udział w transakcjach), których popularność regularnie spada. Podobny trend można zaobserwować w skali świata, gdzie średnio 33% wydatków przeznaczonych jest na posiłki w restauracjach, a 28% - na podróże i noclegi w hotelach.
- Kwiaty mniej popularne, ale…: W Polsce łączne wydatki na kwiaty i kartki odpowiadały w 2015 r. za 6% transakcji, w porównaniu z 8% w 2013 r. Na świecie również zanotowano niewielki spadek ich sprzedaży w ciągu ostatnich trzech lat. Za tym trendem nie podążają jednak mieszkańcy Ameryki Łacińskiej, którzy w badanym okresie prawie podwoili wydatki na kwiaty. Z kolei Bliski Wschód był jedynym regionem, który zanotował wzrost sprzedaży kartek walentynkowych (ponad dwukrotny).
fot. mat. prasowe
MasterCard Love Index
„Mimo, że świat zmierza w stronę cyfrowych rozwiązań, w kwestii uczuć nadal skłaniamy się ku osobistemu zaangażowaniu – zamiast korzystać z zalet e-handlu, którego popularność rośnie w przypadku prezentów, jakie robimy bliskim z innych okazji, w Walentynki wybieramy osobisty zakup upominków” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.
fot. mat. prasowe
MasterCard Love Index cd.
Przeczytaj także:
Walentynki 2019 okiem Polaków
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)