Michał Sołowow ulubieńcem mediów
2016-04-19 13:05
Przeczytaj także: Milionerzy - ilu ich jest?
Najbardziej medialnym milionerem okazała się Michał Sołowow, na którego temat pojawiło się 3,4 tys. publikacji. Drugie miejsce przypadło w udziale Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi, którego nazwisko przywoływano w niemal 3,3 tys. publikacji. Podium zamyka najbogatsze w Polsce rodzeństwo Kulczyków, gromadząc niespełna 2 tys. informacji.Doniesienia na temat Dominiki i Sebastiana Kulczyków zdołały jednak wygenerować drugi w zestawieniu wynik ekwiwalentu reklamowego – blisko 38 mln zł. Oznacza to, że informacje o nich częściej pojawiały się w mediach o wysokich wartościach w cennikach reklamowych, w tym w programach stacji telewizyjnych (116 emisji). Wyższym AVE materiałów (prawie 40 mln złotych) może pochwalić się jedynie Zygmunt Solorz-Żak i to właśnie on jest również liderem popularności w publikacjach prasowych (569 materiałów). Trzeci wynik uzyskał zwycięzca rankingu medialności - Michał Sołowow – ponad 32 mln zł, który z kolei odnotował najwięcej publikacji w radiu (121 informacji). Biznesmen dominował również w internecie – 2892 publikacje.
Największy udział informacji w mediach ogólnopolskich, bo aż 91 proc. przekazu odnotował Jarosław Pawluk, zajmujący 10. pozycję w rankingu medialności najbogatszych. Ekspozycję na poziomie 80 proc. uzyskali Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie, a 74 proc. - Jacek Czarnecki. Najmniej widoczny był w tego rodzaju mediach Dariusz Miłek – 52 proc. przekazu.
Okresem największej popularności w mediach dla lidera rankingu medialności, Michała Sołowowa był luty ub.r. Zygmunt Solorz-Żak, Leszek Czarnecki oraz małżeństwo Solange i Krzysztof Olszewscy najbardziej medialni byli miesiąc później. Dominice i Sebastianowi Kulczykom media poświęciły najwięcej uwagi w październiku.
fot. mat. prasowe
Liczba informacji i ekwiwalent reklamowy publikacji na temat medialności najbogatszych Polaków
Publikacje na temat Dominiki i Sebastiana Kulczyków wygenerowały drugi w zestawieniu wynik ekwiwalentu reklamowego
Pod względem obecności na pierwszych stronach gazet w analizowanym okresie prym wiódł Michał Sołowow, o którym opublikowano aż 70 informacji. O dwa materiały mniej odnotował na okładkach Leszek Czarnecki. Rodzeństwo Kulczyków wystąpiło na pierwszej stronie w 52 publikacjach.
Największy potencjał, jeśli chodzi o dotarcie, miały informacje na temat Michała Sołowowa - mogły one wygenerować nawet 3,3 mld kontaktów. Nieco mniej - 3,1 mld mogły osiągnąć materiały dotyczące Zygmunta Solorza-Żaka, ponad 2,5 mld – publikacje o Dominice i Sebastianie Kulczykach, a blisko 2,5 mld – Leszka Czarneckiego.
fot. mat. prasowe
Rozkład publikacji w czasie na temat Top 10 medialności najbogatszych Polaków w 2015 r.
W końcu roku zdecydowanie rosła medialność Zygmunta Solorza-Żaka.
fot. mat. prasowe
Top 10 medialności najbogatszych Polaków
Na mapie benchmarkingowej dominuje Michał Sołowow.
Metodologia badania
W badaniu uwzględniono osoby, które znalazły się w pierwszej dziesiątce listy 100 najbogatszych Polaków 2016, opracowanej przez miesięcznik „Forbes”. Metoda: ilościowa analiza danych. Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV. Zakres czasowy: styczeń - grudzień 2015 rok. Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne. Analizowane słowa kluczowe: Sebastian i Dominika Kulczyk; Zygmunt Solorz-Żak; Michał Sołowow; Dariusz Miłek; Anna Woźniak-Starak i Jerzy Starak; Leszek Czarnecki; Jacek, Wojciech i Tomasz Furmanowie; Jarosław Pawluk; Antoni Ptak; Solange i Krzysztof Olszewscy.
![Najbogatsi Polacy. Czym różnią się od krezusów ze świata? [© alphaspirit - Fotolia.com] Najbogatsi Polacy. Czym różnią się od krezusów ze świata?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/najbogatsi-Polacy/Najbogatsi-Polacy-Czym-roznia-sie-od-krezusow-ze-swiata-199710-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)