Branża PR w mediach I 2006
2006-02-10 02:01
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2005
Badanie przekazów o branży PR w styczniu 2006 r. objęło 98 materiałów. 29 z nich dotyczyło porad związanych z kształtowaniem wizerunku rozmaitych sektorów rynku, 16 publikacji opisywało wykorzystanie narzędzi public relations w polityce, a tyle samo materiałów było poświęconych branży PR. Połowa analizowanych przekazów była neutralna, natomiast stosunkowo dużo publikacji w styczniu miało wydźwięk negatywny - 25%; taki sam odsetek materiałów był nacechowany pozytywnie.Najwięcej materiałów o negatywnym wydźwięku pojawiło się w kontekście kształtowania wizerunku lekarzy. W styczniu znacznie wzrosła liczba publikacji dotyczących PR w mediach innych niż prasa. W telewizji pojawiło się 30, a w radiu 12 materiałów.
fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 87 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych pierwszą pozycję zajęła Joanna Sokalszczuk-Delbar z Telma Group Communications (5 przekazów). Najczęściej cytowanymi/wzmiankowanymi w kontekście PR firmami, organizacjami i instytucjami zostały ex quo: FOB, PSPR i ZFPR. Każdą z tych organizacji wzmiankowano czterokrotnie. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła Lighthouse Consultants, której specjaliści czterokrotnie wypowiadali się na temat kształtowania wizerunku lekarzy.
W porównaniu ze styczniem 2005 roku w mediach pojawiło się o 38% więcej materiałów dotyczących branży PR.
fot. mat. prasowe
Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach
oprac. : eGospodarka.pl