Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW?
2016-05-13 14:50
Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW? © Kaspars Grinvalds - Fotolia.com
Przeczytaj także: Strony WWW poświęcone karierze odwiedza co trzeci internauta
Długi majowy weekend wpłynął na TOP20 – z zestawienia możemy wywnioskować, jakie strony chętniej przeglądamy podczas dni wolnych, a jakie królują w dni pracujące.Sprawdź, czy zostałeś multimilionerem
Wraz z rosnącą kumulacją mogliśmy obserwować również wzrost ruchu na stronie Lotto.pl. W analizowanym tygodniu znalazła się ona w pierwszej dziesiątce, z zasięgiem w najlepszym dniu na poziomie 5,7 proc. i liczbą użytkowników równą 1,2 mln. Warto podkreślić, iż w miniony poniedziałek i wtorek zestawienie TOP20 było dla tej domeny poza zasięgiem. Pojawiła się dopiero w środę, od razu zajmując piętnastą pozycję, by w niedzielę osiągnąć dziesiąte miejsce w rankingu.
Rozrywkowy weekend
Z danych gemiusAudience wynika, że strona Cda.pl najlepsze wyniki osiągnęła na początku tygodnia – 2 i 3 maja znalazła się na dwunastej pozycji ze średnim zasięgiem na poziomie 3,4 proc. Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny Gry.pl – w tych dniach notowała zasięg na poziomie odpowiednio 2,6–2,7 proc., po czym zniknęła z TOP20 w kolejnym dniu i pojawiła się dopiero bliżej kolejnego weekendu (czwartek–sobota), ze średnim zasięgiem w tych dniach na poziomie 2 proc. Następnym przykładem jest strona Filmweb.pl, która w analizowanym tygodniu figuruje w TOP20 wyłącznie podczas dni wolnych – 2-3 maja osiągnęła średni zasięg na poziomie 2,3 proc., a w niedzielę 8 maja – 2,2 proc.
Bankowość popularna w tygodniu
Według danych Gemiusa w pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w dni pracujące – najpopularniejsza z nich, Ipko.pl, najwyższy zasięg osiągnęła w środę – 4,1 proc., natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu TOP20. Z kolei domena Mbank.pl gościła w TOP20 od środy do piątku ze średnim zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,4 proc.
Pierwsza trójka bez niespodzianek
Ranking TOP20 otwiera Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 43,6 proc. i średnią liczbą użytkowników 9,6 mln dziennie. Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedzało średnio 6,8 mln internautów dziennie. Trzecie miejsce przypadło stronie Youtube.com ze średnią liczbą 4,8 mln użytkowników dziennie.
fot. mat. prasowe
TOP 20 stron internetowych 2-8.05. 2016 r.
fot. mat. prasowe
TOP20 stron internetowych 2-8.05. 2016 r., miejsca 11 - 20
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)