Polscy czytelnicy czasopism 2005
2006-02-21 00:21
Różne typy spodziewanych zachowań czytelników © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Dzienniki: spadek sprzedaży
Na podstawie monitoringu TNS OBOP można wyróżnić pięć różnych typów czytelników czasopism:fot. mat. prasowe
Różne typy spodziewanych zachowań czytelników
1. Zaangażowani - to czytelnicy, którzy zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale nie zamierzają rozszerzać listy tytułów;
2. Zachłanni - to osoby, które zamierzają regularniej i dokładniej czytać znane sobie czasopisma, ale chcą również zaglądać do większej ich liczby;
3. Inercyjni - to ci, którzy niczego nie zamierzają;
4. Dezerterzy - to osoby, które zamierzają w przyszłości częściej rezygnować z czytania i przeglądania czasopism.
5. Konwertyci - to ci, którzy zamierzają zaglądać do większej liczby czasopism niż dotychczas, ale nie zamierzają regularniej i dokładniej czytać tych już sobie znanych.
Najwięcej (29%) jest zaangażowanych, nieco mniej inercyjnych (27%) i zachłannych (25%), a najmniejszą grupę stanowią dezerterzy i konwertyci (odpowiednio 11% i 8%).
Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników przedstawiają się jednak odmiennie wśród zwolenników różnych tytułów. Najbardziej zaangażowanych czytelników mają tygodniki Wprost (36%) i Pani Domu (34%). Najwięcej "zachłannych", czyli zamierzający zaglądać też do innych czasopism, jest natomiast wśród czytelników Newsweeka (41%) i Tiny (39%), a najwięcej dezerterów znajdziemy wśród sympatyków Tele Tygodnia i Przyjaciółki (13%).
fot. mat. prasowe
Proporcje pomiędzy różnymi typami spodziewanych zachowań czytelników wg tytułów
O badaniu
Monitoring kupowania i czytania prasy TNS OBOP przeprowadził w czerwcu 2005 roku, metodą wywiadów bezpośrednich (face - to - face), na reprezentatywnej grupie 1000 osób (15+).
oprac. : eGospodarka.pl