W e-commerce rządzi cena
2016-09-28 11:40
W e-commerce rządzi cena © bilalulker - Fotolia.com.jpg
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Już 70 proc. Polaków przyznaje, że kupuje przez internet. Pozostali konsumenci pozostają wierni tradycyjnemu handlowi. Powodów tej decyzji jest kilka. Po pierwsze, po prostu wolą sklepy stacjonarne (61 proc.). Po drugie, nie mają potrzeby kupowania online (47 proc.), a po trzecie, deklarują brak zaufania do zakupów w sieci (15 proc.). Co dziesiąty ankietowany uważa kupowanie w internecie za zbyt skomplikowane.Kluczowym aspektem zakupów internetowych pozostaje niska cena produktu – dla 71 proc. ankietowanych to właśnie ona jest kluczowym czynnikiem wyboru sklepu. Okazuje się również, że względem minionego roku wzrósł (z 56 do 58 proc.) odsetek osób przywiązujących wagę do sprawdzenia wiarygodności sprzedawcy. Więcej jest również kupujących, dla których ważna jest możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru (36 proc. względem 33 proc. w minionym roku).
- Cena produktu długo jeszcze będzie decydującym czynnikiem wyboru sklepu, zwłaszcza, że kupując online zwykle chcemy zaoszczędzić. Ale na coraz bardziej rozwiniętym rynku ecommerce nie da się już wygrywać tylko ceną. Coraz więcej sklepów oferuje darmowy i wygodny dla kupującego zwrot zakupionego towaru. Jak się okazuje, to wartość, którą coraz częściej doceniają Polacy – zauważa Krystian Wesołowski z Blue Media, operatora Płatności Online BM.
Korzystamy z przelewu, ale lubimy płatności elektroniczne
Kupujący w internecie mają swoje ulubione metody płatności, ale to nie oznacza, że zawsze po nie sięgają. Przelew wykonywany samodzielnie przez kupującego jest najpopularniejszą formą płacenia za zakupy internetowe (61 proc. wskazań), ale z chęcią z tej formy korzysta tylko co piąty badany – wynika z tegorocznej edycji badania Blue Media.
- Tradycyjny przelew ma mocną pozycję w polskim e-commerce, ponieważ z punktu widzenia kosztów zewnętrznych jest najtańszy dla sklepu. Część sklepów – zwłaszcza tych o niskomarżowej sprzedaży – koszty obsługi płatności przerzuca na klienta. Jeśli kupujący decyduje się samodzielnie wykonać przelew, oszczędza w ten sposób nawet kilkanaście złotych. Oszczędność często wygrywa z wygodą, ale nie daje takiego zabezpieczenia jak np. płatności kartą tj. chargeback – wyjaśnia Krystian Wesołowski z firmy Blue Media, operatora Płatności Online BM.
fot. mat. prasowe
Co decyduje o wyborze sklepu?
Bo jeśli chodzi o ulubione metody płatności, to zdecydowanie wygrywają płatności elektroniczne tzw. pay by linki, wyprzedzając tradycyjny przelew i płatność kartą płatniczą.
fot. mat. prasowe
Z której formy płatności korzystamy najczęściej?
Na polskim rynku e-commerce wciąż mocną pozycję mają płatności za pobraniem. Ponad polowa respondentów przyznała, że korzysta z tej metody, choć jako swoją ulubioną wskazało ją zaledwie 14 proc. (w ub. roku 20 proc.)
– Nawet w tak internetowej spółce jak Blue Media widuję przy recepcji osoby odbierające paczki od kurierów dokonujące płatności za pobraniem, w gotówce. Dla wielu kupujących to wygodne rozwiązanie, bo nie trzeba wcześniej wykładać pieniędzy kupując towar od sklepu, którego nie znam. Dodatkowo stosunkowo łatwo można zrezygnować z zakupu. Trzeba również pamiętać o tym, że wielu kupujących online, zwłaszcza starszych, nie zna płatności elektronicznych lub nie potrafi się nimi posługiwać. Potrafią i czują się bezpiecznie klikając w sklepie, wypełniając formularz i oczekując na kuriera – tłumaczy Krystian Wesołowski z Blue Media.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)