eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyZakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?

Zakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?

2016-10-19 11:11

Zakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?

Jak e-sklepy oceniają Europejczycy? © Narong Jongsirikul - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Być może niektórym wyda się to wręcz zaskakujące, ale Polacy, którzy wyrażają opinie o sklepach internetowych, okazują się być pełni życzliwości. Domeną francuskich e-kupujących jest z kolei zwięzłość oceny, a największa egzaltacja w związku z zakupami towarzyszy e-klientom ze słonecznej Portugalii. Zobaczcie, jak wyglądają typowe opinie polskich i europejskich klientów.

Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy

Niemcy: Pragmatyczność przede wszystkim


„Prawidłowo“, „łatwo“ i „przejrzyście“ to najpopularniejsze przymiotniki używane przez niemieckich konsumentów robiących zakupy online. Do zamieszczonych opinii niemieccy kupujący podchodzą pragmatycznie i bardzo konkretnie, skupiając się na tym, co istotne.

Typowa opinia:

„Korrekte Beschreibung, einfache Bedienung, klare Bestätigung, gute Anwenderführung, passt einfach alles.“

Wielka Brytania: Uprzejmość ponad wszystko


Brytyjskich konsumentów robiących zakupy w sieci z pewnością nie jest łatwo zadowolić. Jednak gdy są już zadowoleni z otrzymanego zamówienia, wówczas nie szczędzą pochwał i chętnie dzielą się nimi w komentarzach. Wyrażenia takie jak „lovely“, „perfect“, czy „superb“ dominują w większości opinii.

Typowa opinia:

„An absolutely lovely piece of furniture. Very good quality and just as described. It looks great in the hallway. Perfect for sitting on while changing shoes. Plenty of storage space in the baskets. Superb.“

Francja: Zwięźle i na temat


Francuzi potrafią godzinami debatować o polityce czy filozofii. Jednakże ich opinie o sklepach są zwięzłe. Dzięki temu mają więcej czasu na cieszenie się życiem, np. spędzając kwadrans przy lampce dobrego, czerwonego wina.

Typowa opinia:

„Colis parfaitement emballé et protégé. Je suis très satisfait de ma commande qui est tout à fait parfaite.“

Polska: Pozytywne podejście do życia


Zdrowa doza optymizmu pozwala łatwiej iść przez życie. Takie podejście cechuje wielu polskich konsumentów robiących zakupy przez internet. Życzliwe podziękowanie i radość z zakupu nowych produktów to często spotykane reakcje. Nawet jeśli konsument nie otrzymał jeszcze pełnego zamówienia, jak w przykładzie poniżej, to często wychodzi z założenia, że wszystko będzie w porządku.

Typowa opinia:

„Towar dostarczony ekspresowo. Niestety nie miałam jeszcze okazji użyć zakupionych sprzętów, gdyż czekam na meble, ale mam nadzieję, że będę zadowolona.“

Włochy: Krótki zachwyt


W kraju cechującym się ogromną liczbą zabytków, pyszą pizzą i ciepłym morzem, popularne są także zakupy przez internet. Zachwyt z otrzymanego zamówienia wyrażany jest krótko i dosadnie.

Typowa opinia:

„Tutto perfetto“, „Pienamente soddisfatta“, „Eccellente“, „Ottimo.”

Holandia: Życzliwość na pierwszym miejscu


W Holandii większość produktów zamawiana jest przez internet. Niezależnie, czy chodzi o zakup nowego sprzętu do pielęgnacji ogrodu, noża do krojenia sera, czy też akcesoriów do przyczepy kempingowej. Jeśli zamówienie zostanie zrealizowane bez żadnych trudności, wówczas można liczyć na opinię z typową dla mieszkańców Holandii życzliwością.

fot. mat. prasowe

Jak Europejczycy oceniają e-sklepy

Cechą charakterystyczną Brytyjczyków jest uprzejmość.


Typowa opinia:

„Prima prijs en uitstekende levering.“

Hiszpania: Osobiste i emocjonalne komentarze


Hiszpanie są towarzyscy i kochają rozmawiać z innymi. Tym samym, w wielu opiniach znaleźć można nawiązanie do kontaktu z przedstawicielem sklepu internetowego. Jeśli kupujący otrzymał dobrą radę od e-sprzedawcy, to nie zapomni o tym wspomnieć w swojej opinii. W tym miejscu sprawdza się zasada, że dobra obsługa klienta, skutecznie buduje lojalność i przywiązanie do sklepu.

fot. mat. prasowe

Jak Europejczycy oceniają e-sklepy cd.

Portugalia zyskuje miano kraju pełnego pochwał.


Typowa opinia:

„Todo super bien Las maletas llegaron muy rápido y en perfectas condiciones y con el precinto de fabrica. La atención al cliente inmejorable ya que tuvimos unas dudas y nos las resolvieron muy amablemente. Recomendaremos sin ninguna duda.“

Portugalia: Kraj pełen pochwał


Nie bez przyczyny, Portugalia jest jednym z najchętniej wybieranych kierunków na wakacyjny wyjazd. Tam, gdzie słońce świeci przez cały dzień, samopoczucie jest fantastyczne. Dlatego też portugalskie opinie o sklepach to przeważnie same pochwały. W wolnym tłumaczeniu wiele opinii to po prostu: Kocham to!

Typowa opinia:

„Adorei. Gostei de tudo. O facto de não termos de nos registar no site para comprar é ótimo.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: