eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetKto ogląda reklamy wideo banków?

Kto ogląda reklamy wideo banków?

2017-03-26 00:44

Kto ogląda reklamy wideo banków?

Kto ogląda reklamy wideo banków? © trahko - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Internetowa reklama wideo stała się popularną formą promocji. W czwartym kwartale minionego roku spoty wyemitowane tylko przez banki doczekały się przeszło 153 mln wyświetleń. Najczęściej oglądano je na Facebooku, YouTubie oraz na serwisach należących do Grupy Wirtualna Polska. Przeszło połowa materiałów promowała tylko trzy marki: ING Bank Śląski, Eurobank i mBank.

Przeczytaj także: Reklama wideo: latem rządzą kosmetyki

Statystyki prowadzone przez firmę Gemius (źródło: gemiusAdReal) wskazują, że reklama wideo banków cieszy się sporą oglądalnością. Któryś z pojawiających się w sieci spotów widział przeszło co trzeci internauta (od 33,3 proc w grudniu do 38,8 mln w listopadzie). Filmy reklamowe najdłużej skupiały na sobie wzrok w grudniu (przeciętnie 17,4 sek.), a widoczność reklam w oknie przeglądarki wahała się od 72 do 76 proc.

Bankowa reklama wideo zawłaszczona przez trzy marki


Jak już wspomniano we wstępie, w ostatnich trzech miesiącach roku bankowa reklama wideo doczekała się ponad 153 mln wyświetleń. To całkiem sporo, ale jednak mniej niż w III kwartale (170 mln). Co ciekawe, za połowę tych wyświetleń odpowiadały jedynie trzy banki: ING Bank Śląski, Eurobank i mBank. Pod względem miesięcznego zasięgu dominował mBank. Reklama wideo tej marki zdobyła 16,2 proc. widzów, a przeciętny czas jej wyświetlania sięgnął 9,82 s.

Jak pokreśla Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie, schyłek poprzedniego roku charakteryzował się dużą różnorodnością.
─ Po pierwsze, niezwykle mało było w tym okresie kampanii kredytów gotówkowych. Częściej reklamowano bankowość mobilną, konta oszczędnościowe czy konta osobiste. Niewątpliwie jest to związane z efektem 500+, który zmniejszył popyt na kredyty gotówkowe, a zwiększył potencjał produktów oszczędnościowych. Po drugie, warto zwrócić uwagę na premierę na rynku nowej marki, Nest Banku – należącego do FM Banku PBP – który działał dotychczas pod dwiema markami: Bank SMART i BIZ Bank. Kampania banku rozpoczęła się 4 listopada i trwała do początku stycznia, koncentrowała się na Grupie Wirtualna Polska i Grupie Interia z emisjami także na Ipli, w Grupie Gazeta.pl, Gazeta Prawna i Grupie Bankier-Puls Biznesu. Spoty odwoływały się do tradycyjnych, rodzinnych wartości i były wyświetlane przede wszystkim grupie wiekowej 30+, z wyjątkowo dużym udziałem grupy 45+ ─ dodaje Sułkiewicz.

fot. mat. prasowe

Banki w reklamie wideo online

Najwięcej widzów przyciągnęły reklamy wideo mbanku.



─ Wśród kampanii innych banków wyróżniał się grudniowy spot Raiffeisen Banku z „Ekskluzywnym Menelem”. Bloger promował nowoczesną aplikację mobilną ─ przede wszystkim na Facebooku i w TVN, ale także na Ipli, WP i Onecie. Tym samym wykorzystywanie tak zwanych influencerów wkroczyło na dobre do branży finansów. Natomiast na YouTubie promowany był z kolei częściej 2-minutowy film o historii banku ─ tłumaczy ekspert. ─ Warto się także pochylić nad kampaniami Eurobanku. Oprócz kampanii „wypożyczek” z Piotrem Adamczykiem, które znamy z telewizji, widzimy spoty kont osobistych w typowym dla urządzeń mobilnych kwadratowym formacie z hasztagiem #wartoczekać (...na to, co ma znaczenie). Spoty w wersjach superdługich, czyli powyżej minuty i niestandardowo krótkich, trwających 12 sekund, emitowane były na YouTubie i Facebooku. Cieszy to, że konserwatywna zazwyczaj branża finansowa wykorzystuje najnowsze trendy z pogranicza content marketingu. W grudniu na prowadzenie wysunął się ING Bank Śląski, który przez cały czwarty kwartał niemal równie intensywnie promował znane z telewizji spoty z serii „moje ING” ─ wyjaśnia Sułkiewicz.

Bankowa reklama wideo króluje na Fejsie


W rankingu wydawców, na stronach których reklamy wideo banków odtwarzano najwięcej razy, króluje Facebook. Kwartalna liczba rozpoczętych emisji przekroczyła tam 36,4 mln, podczas gdy na YouTubie było 27,2 mln wyświetleń. Trzecie miejsce przypadło serwisom z Grupy Wirtualna Polska. Spoty banków były tam odtwarzane 20,4 mln razy. Warto podkreślić, że na stronach trzech powyższych wydawców odnotowano ponad połowę (54,8 proc.) wszystkich odtworzeń reklam wideo online sektora bankowego w czwartym kwartale 2016 roku.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: