Najlepsze wyszukiwarki w USA - luty 2006
2006-04-04 13:55
Według Nielsen/NetRatings, światowego lidera badań rynku i mediów internetowych, Google nadal prowadzi na rynku wyszukiwarek, gromadząc 48,5 proc. wszystkich wyszukiwań przeprowadzonych w lutym 2006 roku. Yahoo! otrzymał 22,5 proc. wyszukiwań, podczas gdy MSN osiągnął 10,7 proc. udziału w rynku wyszukiwań. Pierwszą piątkę najlepszych dostawców wyszukiwania zamykają AOL i My Way Search z odpowiednio - 6,6 i 2,7 proc. wyszukiwań.
Przeczytaj także: Rynek wyszukiwarek: Google dominuje
Udziały w rynku wyszukiwań pozostały od stycznia względnie na tym samym poziomie, wszyscy dostawcy zdobyli lub stracili mniej niż jeden punkt procentowy.W sumie całkowita liczba wyszukiwań wzrosła o 38 proc., z 3,8 miliarda w lutym 2005 roku do 5,3 miliarda w lutym 2006 roku. Ten wzrost ogólnej liczby wyszukiwań jest w dużej części spowodowany rosnącą liczbą wyszukiwań na osobę, szczególnie w kategoriach obrazów i zakupów. W lutym 2005 roku przeciętny użytkownik sieci prowadził 33,2 wyszukiwania. W lutym tego roku, liczba ta wzrosła do 43,1 wyszukiwań, zwiększając się o 30 proc. z roku na rok. W przeciwieństwie, liczba unikatowych wyszukiwań rosła z roku na rok o skromne 6 proc.
„Podczas gdy liczba unikatowych wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych w ciągu ubiegłego roku pozostawała względnie stała, widzimy wzrost intensywności użycia wyszukiwarek, nie tylko w liczbie wyszukiwań wykonanych przez jedną osobę w celu wyszukania w sieci ogólnych treści, ale także wyszukiwań zainicjowanych specjalnie w celu wyszukania fotografii i grafiki, jak również w celu porównania informacji związanych z zakupami” – powiedział Michael Lanz, wiceprezes Nielsen/NetRatings.
„Mając nadzieję na uzyskanie istotniejszych rezultatów, wielu konsumentów będzie przeszukiwać wyszukiwarkę i klikać na określone kategorie wyszukiwań, którymi są zainteresowani, takie jak „image” lub „shopping”, zamiast jedynie wykonywać szybkie wyszukiwanie korzystając z paska wyszukiwania „web” ustawionego domyślnie” – kontynuował.
Wśród wertykali wyszukiwania najsilniejszego wzrostu w lutym doświadczyły wyszukiwania obrazów- 91 proc. Google cieszył się lwią częścią wyszukiwań obrazów – 71,9 proc, za nim uplasował się Yahoo! z 19,1 proc. udziałem oraz Ask.com z 3,5 proc. udziałem. MSN i AOL zamykały listę pięciu największych firm dostarczających wyszukiwanie obrazów.
„Rosnąca penetracja sieci, która umożliwia użytkownikom ściąganie dużych plików obrazów łatwo i sprawnie oraz rosnąca popularność stron towarzyskich, przyczyniły się do wzrostu wyszukiwań obrazów. W nadchodzącym roku, spodziewamy się ujrzeć wzrost wyszukiwań video, kiedy videoklipy staną się rzeczą tak powszechną w Internecie, jak teraz obrazy” – powiedział Lanz.
Przeczytaj także:
Wyszukiwarki: Google traci, Microsoft zyskuje
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
wyszukiwarki, rynek wyszukiwarek, najpopularniejsze zapytania, wyszukiwarki internetowe