Nowy trend: picie kawy ze spożywczego
2017-06-27 13:22
Kawa © amenic181 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?
Picie kawy na mieście to zwyczaj kultywowany przez coraz większą rzeszę Polaków. Badanie pokazuje, że 83% z nas robi to kilka razy w miesiącu lub częściej, a to oznacza, iż względem minionego roku odsetek amatorów tego trunku podniósł się o 7 punktów procentowych. Co interesujące, znacznie przybywa klientów, którzy na kawę decydują się w pierwszej połowie dnia.Trendem, który - jak się zdaje - na dobre zagrzał sobie miejsca jest picie kawy ze spożywczego. Najbardziej znaną siecią spożywczą oferującą kawę jest Żabka, ale zdecydowanym liderem pod względem walorów smakowych okazuje się 1 Minute.
Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.
We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.
Mieszkańcy dużych miast niemal na każdym kroku mają możliwość zakupienia kawy na wynos. W ostatnich latach pojawiały się i ciągle pojawiają się kolejne kawiarnie, kąciki kawowe na stacjach benzynowych, sklepach convenience, salonikach prasowych, czy automaty do kawy. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów – mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście – wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Oczywiście picie kawy w ten sposób różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos – komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu
Badanie Café Monitor zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1200 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców dużych miast, losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 11.05-22.05.2017.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)