Internet jednym z głównych źródeł widomości
2006-04-10 12:42
Przeczytaj także: Najpopularniejsze media wg interneutów
Internet zapewnia ogromny wybór różnorodnych tematów oraz wybór stron z wiadomościami. W grudniowym badaniu amerykańskich użytkowników Internetu zapytano nie tylko o to czy korzystają z wiadomości online, ale zapytano ich także o sześć różnych rodzajów dostępnych w sieci wiadomości (finanse, rozrywka, wiadomości lokalne, medyczne/zdrowie, nauka/technika i polityka/sprawy publiczne). Większość użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych (81 proc.) zdobyła wiadomości dotyczące przynajmniej jednego rodzaju, a ponad połowa wyszukiwała trzy rodzaje tematów wiadomości. Użytkownicy Internetu szerokopasmowego wyszukują większą różnorodność tematów wiadomości, a połowa z nich zgłębiała cztery z sześciu tematów na stronach newsowych.
Po raz kolejny, użytkownicy „high-powered” są najbardziej zainteresowani szerokim wyborem tematów wiadomości w sieci. Niemal wszyscy (97 proc.) otrzymali newsy dotyczące jednego tematu, a prawie połowa (45 proc.) otrzymała newsy dotyczące przynajmniej pięciu tematów. 79 proc. „internetowej elity” otrzymało informacje odnośnie polityki i spraw publicznych, 73 proc. odnośnie nauki i technologii, także 73 proc. otrzymało informacje dotyczące rozrywki.
Powszechnym zjawiskiem na newsowych stronach w sieci jest prośba do użytkowników o zarejestrowanie się na stronie, co zwykle wymaga podania pewnych informacji demograficznych, a także użycia przez użytkownika hasła przy wchodzeniu na stronę. 45 proc. Amerykanów korzystających z Internetu przyznało, że zarejestrowało się na stronach newsowych. 53 proc. tych, którzy korzystają z newsów w sieci zarejestrowało się, aby otrzymywać newsy i informacje. Niektóre treści na stronach są płatne. Tylko 6 proc. ankietowanych użytkowników Internetu płaci za taką treść. Bardziej skłonni do zapłacenia za newsy są użytkownicy „high- powered” – 14 proc. Około połowa tych, którzy zapłacili za newsy to „elita internetowa”.
19 proc. ankietowanych użytkowników Internetu i 23 proc. tych, którzy korzystają z serwisów newsowych zadeklarowało chęć otrzymywania news alerts (skróty najważniejszych wiadomości). 61 proc. z nich to użytkownicy Internetu szerokopasmowego. Najczęściej ankietowani chcą otrzymywać informacje dotyczące głównych wiadomości, pogody, wiadomości związanych z prowadzonym przez siebie biznesem, sportu, finansów, rozrywki.
W przeciętny dzień około 50 mln Amerykanów korzysta z Internetu jako źródła wiadomości. Odnotowuje się wzrost wyszukiwania wiadomości w sieci, co zbiega się z szybkim wzrostem instalacji Internetu szerokopasmowego w domach amerykańskich.
W ciągu ostatnich czterech lat ogólna penetracja Internetu w Stanach Zjednoczonych wzrosła z 58 proc. do 70 proc. wszystkich dorosłych Amerykanów, a użycie Internetu szerokopasmowego w domach z 20 milionów ludzi (10 proc. dorosłych Amerykanów) do 74 milionów (37 proc. dorosłych).
Badanie zostało przeprowadzone przez Princeton Survey Research Associates w grudniu 2005 roku na grupie 3010 dorosłych Amerykanów.
Za:
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl