Orkla Media przejmuje NetSprint
2006-04-12 10:41
Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą.
Przeczytaj także: Nowe funkcje NetSprint
Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności.W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zaawansowany sposób zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do klientów i partnerów firmy należą polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska) i międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG).
Wraz z początkiem 1990, Orkla Media stara się konsekwentnie realizować strategię rozwoju posiadanych przez siebie aktywów. Aktualnie w Polsce Grupa Orkla Press skupia udziały w gazecie „Rzeczpospolita” wydawanej przez spółkę Presspublica oraz 13 gazetach regionalnych.
Przeczytaj także:
Linki sponsorowane w NetSprint
oprac. : eGospodarka.pl