4 rzeczy, o których pamiętaj wybierając ubezpieczenie telefonu
2018-03-06 10:31
Ubezpieczenie telefonu © adrian_ilie825 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ubezpieczenie telefonu: ile kosztuje i na co uważać?
Badania pokazują, że w wielu przypadkach telefon to pierwsza rzecz, po którą wyciągamy rękę tuż po przebudzeniu. Przyznaje się do tego ponad połowa Polaków. Nie brakuje wśród nas i takich, którzy wprost stwierdzają, że życie bez smartfona jest niewyobrażalne. Z tych właśnie względów coraz częściej decydujemy się na ubezpieczenie telefonu - za zaledwie kilka złotych miesięcznie możemy zagwarantować sobie ochronę w przypadku awarii aparatu i konieczności poniesienia, często bardzo wygórowanych, kosztów jego naprawy. Na co zwracać szczególną uwagę, decydując się na takie ubezpieczenie?Po pierwsze, dopasuj sumę ubezpieczenia
Koniec 2017 roku obfitował w ważne premiery urządzeń premium. Na rynku pojawiły się iPhone X oraz Samsung Galaxy Note 8. Koszt wymiany samej szybki w takich urządzeniach w autoryzowanym serwisie może sięgnąć 1 500 zł (a tylko naprawa w autoryzowanym serwisie pozwala utrzymać gwarancję producenta). Dlatego wybierając ubezpieczenie warto zwrócić uwagę na maksymalną sumę ubezpieczenia. Operatorzy oferują często kilka wariantów ochrony, dlatego przed zakupem należy przeanalizować, który z nich najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Jeżeli posiadasz urządzenie premium, zawsze wybieraj najwyższy wariant, który może zapewniać ochronę nawet do wysokości wartości urządzenia. W przypadku, gdy koszty naprawy i wykorzystanych części przekroczą sumę ubezpieczenia możesz dopłacić różnicę.
fot. adrian_ilie825 - Fotolia.com
Ubezpieczenie telefonu
Sprawdź, które części telefonu obejmuje ubezpieczenie
Według danych Digital Care blisko 80% uszkodzeń telefonów, to uszkodzenia wyświetlacza i to właśnie ten element jest chroniony przez wszystkie dostępne na polskim rynku ubezpieczenia. Jeżeli jednak chciałbyś objąć ochroną również inne części urządzenia, zapoznaj się dokładnie z zakresem tych produktów, gdyż część z nich obejmuje jedynie wyświetlacz. Oczywiście, jeżeli dojdzie do uszkodzenia zarówno wyświetlacza, jak i innych części telefonu, to będziesz je mógł naprawić za dodatkową dopłatą.
Pamiętaj o zakresie, czyli czym jest a czym nie jest przypadkowe uszkodzenie
Ubezpieczenie telefonu, podobnie jak inne ubezpieczenia, działa w określonych okolicznościach, które opisane są w dokumencie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. Podstawowym zdarzeniem objętym ubezpieczeniem jest tzw. przypadkowe uszkodzenie, czyli uszkodzenie powstałe na skutek czynników zewnętrznych (należy pamiętać, że upuszczenie telefonu czy zrzucenie go przez dziecko ze stołu nie jest przypadkowym uszkodzeniem, gdyż nie powstało na skutek czynników zewnętrznych, niezależnych od ubezpieczonego). Dostępne u operatorów ubezpieczenia obejmują również zalanie wodą (rzadko innymi płynami). Przypadkowe uszkodzenie i zalanie, to dwie najczęściej występujące przyczyny uszkodzeń smartfonów.
Sprawdź zakres usług dodatkowych
Wszystkie ubezpieczenia oferowane przez polskich operatorów gwarantują szereg dodatkowych usług. Najwygodniejszą z nich jest bez wątpienia usługa door-to-door, w ramach której kurier odbiera uszkodzony telefon i dostarcza naprawione urządzenie do wskazanej lokalizacji. W ramach ubezpieczenia telefonów ubezpieczyciele często udostępniają także urządzenia zastępcze (na czas całej naprawy lub w przypadku przedłużającej się naprawy, na przykład z powodu braku części u producenta), dzięki czemu możesz pozostać w kontakcie z otoczeniem.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)