Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
2018-04-25 09:59
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie © Tierney - Fotolia.com
Przeczytaj także: Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Firma Zebra Technologies Corporation prezentuje wyniki Retail Transformation Study 2017. Opracowane wraz z IHL Group badanie przygląda się bieżącej sytuacji oraz perspektywom, jakie rysują się przed rynkiem handlu detalicznego w regionie EMEA (Ameryka Północna, Europa, Bliski Wschód i Afryka). Jeden z głównych wniosków, do jakich prowadzi jego lektura, to zmiana modelu w stronę coraz lepszej obsługi klienta.IHL prognozuje, że do 2021 roku coroczny wzrost sprzedaży detalicznej ma wynieść 3%, a jego główną siłą napędową ma być zwiększenie wolumenu sprzedaży e-commerce i wielokanałowość. Badanie dowodzi również, że klienci firmy Zebra ponoszą większe nakłady inwestycyjne na technologie i rozwijają się szybciej aniżeli średnie wskaźniki branżowe.
fot. Tierney - Fotolia.com
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
KLUCZOWE WNIOSKI Z BADANIA
- IHL przewiduje, że rynki detaliczne Ameryki Północnej i regionu EMEA będą rosły o około trzy procent na przestrzeni pięciu najbliższych lat (dane te dotyczą każdego z rynków indywidualnie), sięgając odpowiednio 5,5 tryliona dolarów i 4,4 tryliona euro wartości sprzedaży. Przewiduje się, że do 2021 r. wartość e-commerce wyniesie 1,5 tryliona dolarów.
- W 2017 r. odnotowano więcej otwarć sklepów detalicznych aniżeli zamknięć. Do 2021 r. spodziewany jest wzrost przewagi otwarć nad zamknięciami. Z badania IHL wynika, że rynek sieci detalicznych typu enterprise (sieć składająca się z minimum 50 sklepów) odnotował 4080 otwarć sklepów netto do października 2017 r. W istocie 42 proc. detalistów odnotowało wzrost netto liczby sklepów, a tylko 15 proc. odnotowało spadek netto.
-
IHL przewiduje, że wśród sprzedawców detalicznych wydatki na technologie będą rosły w tempie około trzech procent w ciągu najbliższych trzech lat, gdyż detaliści dokonują zmian operacyjnych w celu wsparcia jednolitego handlu i zapewnienia nowoczesnego, atrakcyjnego doświadczenia klienta ukierunkowanego na potrzeby dzisiejszych doświadczonych, zdecydowanych nabywców.
- Mobilność jest siłą napędową dla większości ankietowanych sprzedawców planujących w przeciągu najbliższych trzech lat inwestycje w mobilne drukarki kodów kreskowych lub drukarki termiczne, ręczne czytniki kodów kreskowych oraz komputery przenośne.
-
Klienci firmy Zebra są liderami handlu detalicznego i rozwijają się szybciej, koncentrując się na kluczowych technologiach oraz inwestując więcej w technologie informatyczne (IT) aniżeli szeroko pojęty rynek — wszystko po to, aby uczynić zakupy wygodniejszymi oraz aby zwiększyć wydajność operacyjną.
- Liderzy rynku detalicznego inwestują w transformację IT oraz powiązane szkolenia i narzędzia informatyczne dwa–trzy razy więcej niż przeciętny detalista. W większym stopniu koncentrują się również na zwiększeniu widoczności zapasów i obniżeniu kosztów łańcucha dostaw.
- W segmencie domów towarowych / sklepów specjalistycznych / sprzedaży masowej detaliści, którzy rozwijają swoją działalność dzięki firmie Zebra, odnotowują — w porównaniu do średniej branżowej ustalonej na podstawie badań — o 64 proc. większy wzrost przychodów, o 135 proc. większy rozwój sklepów, o 33 proc. większy wzrost przebudowy sklepów oraz o 53 proc. wzrost wydatków na IT.
- W segmentach detalicznych sklepów spożywczych, samoobsługowych, aptek i dyskontów klienci firmy Zebra zwiększają wydatki na IT o 232 proc. szybciej niż średnia branżowa, podczas gdy rozwój sklepów postępuje o 60 proc. szybciej, a przebudowa sklepów — o 22 proc.
- Operacje magazynowania i realizacji przechodzą radykalną przemianę, dostosowując się do zmieniających się modeli detalicznych. 60 proc. ankietowanych detalistów z Ameryki Północnej spodziewających się wzrostu o ponad pięć procent wymieniło szybszy wzrost sprzedaży jako kluczowy czynnik wpływający na zmiany w działalności sklepów, a 52 proc. wskazało na przesunięcie sprzedaży w kierunku zakupów on-line. Co ciekawe, 52 proc. wskazało dostawy tego samego dnia jako główny czynnik wpływający na działalność w magazynach, gdyż zapotrzebowania konsumentów na takie dostawy zachęca detalistów do usprawniania procesu zwrotów w sklepach i doskonalenia strategii realizacji i dostaw zamówień.
KONTEKST I METODOLOGIA BADANIA
„W samej Ameryce Północnej do 2021 r. sprzedaż detaliczna ma wzrosnąć do ponad 5,5 tryliona dolarów, więc najważniejsi detaliści muszą być przygotowani do spełnienia oczekiwań konsumentów. Kiedyś konsumenci „musieli robić zakupy”, teraz muszą „chcieć robić zakupy” w sklepach. Detaliści, którzy skupiają się na doświadczeniu klienta, inwestują w lepsze przeszkolenie pracowników oraz integrują wielokanałowe systemy informatyczne, będą nadal odnosić sukcesy” – mówi Greg Buzek, Founder and President, IHL Group.
„Badanie Retail Transformation firmy Zebra potwierdza, że głównymi czynnikami wzrostu w handlu detalicznym są: wielokanałowa sprzedaż detaliczna, połączone technologie sklepowe oraz połączeni z siecią pracownicy sklepów. Kluczowe znaczenie ma to, żeby detaliści nadal inwestowali w doświadczenie klienta podczas zakupów i efektywność operacyjną. Zrozumienie zachodzącej przemiany w branży retail umożliwia im inwestowanie w odpowiednie technologie w celu sprostania zmieniającym się wymaganiom i potrzebom ich klientów, a w efekcie — zarobienia więcej na swojej działalności” – komentuje Jeff Schmitz, Senior Vice President and Chief Marketing Officer, Zebra Technologies.
Informace o badaniu
Przeprowadzone we współpracy z IHL Group oraz agencją badawczą Peerless Insights badanie Retail Transformation firmy Zebra obejmowało szczegółowe wywiady z wiodącymi sklepami, 400 ankiet on-line oraz dodatkowe ankiety z udziałem 1800 detalistów państwowych i prywatnych działających w 9 segmentach rynku retail. Wywiady i badania przeprowadzono w okresie od lipca do października 2017 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)