eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy9 cech potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w sektorze TMT

9 cech potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w sektorze TMT

2018-11-21 10:39

9 cech potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w sektorze TMT

Innowacyjność to nie tylko inwestowanie w najnowsze technologie © thodonal - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

We współczesnych, dynamicznie zmieniających się realiach cyfrowego świata, firmy z sektora TMT (technologia, media, telekomunikacja) można podzielić na dwie grupy. Pierwsza to przedsiębiorstwa, które wyznaczają sobie ambitne cele i maksymalizują zyski. Druga to organizacje, które nie nadążają za tempem narzucanym przez cyfrową gospodarkę. Warto jednak pamiętać, że innowacyjność nie oznacza wyłącznie inwestycji w nowoczesne technologie, ale sprowadza się przede wszystkim do kreowania nowych modeli biznesowych oraz pomysłów, dzięki którym tworzą się możliwości rozwoju. Oto 9 kluczowych cech prowadzących do sukcesu organizacji w zdigitalizowanym świecie.

Przeczytaj także: Cloud computing: sama strategia chmurowa już nie wystarcza

Firma KPMG, bazując na badaniach rynku, stworzyła listę 9 kluczowych cech organizacji, które dążą do pozycji lidera w sektorze TMT. Zestawienie to nie tylko wyznacza właściwe działania, ale również wskazuje ramy obecnych niedociągnięć. Konkurencyjny rynek sprawia, że dziś firmy TMT muszą myśleć, działać i inwestować jak start-upy.

Zdaniem KPMG największe szanse na sukces i dominację mają przedsiębiorstwa z silną wizją i jasną strategię. Ich pracowników cechuje większe zaangażowanie w pracę, a ich klientów - zdecydowanie większa lojalność. To pozwala im na podejmowanie bardziej ryzykownych kroków. Ci, którzy myślą o pozycji lidera, nie mogą również czekać na pojawienie, się nowych, zewnętrznych sił i bodźców. Muszą natomiast samodzielnie inicjować i tworzyć możliwości dla rozwoju swojej organizacji.
Kultura przedsiębiorczości nie jest czymś, co można stworzyć ad hoc. Nie jest też przede wszystkim budowana poprzez akwizycje i uruchamianie nowych startupów. Trzeba zapewnić odpowiednie warunki, aby pracownicy i firmy mogły się rozwijać. Musi opierać się na jasno zakomunikowanej strategii, która umożliwia jednostkom i zespołom działania kreatywne, podejmowanie ryzyka i szybkie dostosowanie do zmieniającego się otoczenia – mówi Jan Karasek, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce.

Wiodące na rynku organizacje mają świadomość, że innowacyjność nie polega tylko na inwestowaniu w najnowsze technologie. To tworzenie nowych modeli biznesowych i pomysłów, które stwarzają możliwości rozwoju. Firmy te mają tendencje do przyjmowania dużo bardziej strategicznego podejścia do sposobu, w jaki wdrażają i zachęcają do innowacji w całej organizacji oraz do poszukiwania nowych partnerów i możliwości współpracy. Dostosowują swoje inwestycje w innowacje do swojej wizji rozwoju, aby osiągać strategie, które generują nową wartość i napędzają przyszły wzrost.

Wyjątkowe doświadczenia klientów (ang. Customer Experience – CX) są w centrum uwagi liderów sektora TMT. Organizacje te nieustannie starają się angażować swoich klientów, budując zaufanie, lojalność, reputację marki, a w ostatecznym rozrachunku – przychody i udział w rynku. Organizacje, które oferują wyjątkowe doświadczenia klientów mają tendencje do przewidywania i szybkiego dostosowywania się do nowych trendów konsumenckich, wzmacniając w ten sposób więź z klientami.

fot. mat. prasowe

Kluczowe cechy charakterystyczne dla organizacji dążących do pozycji lidera w sektorze TMT

Wyjątkowe doświadczenia klientów (ang. Customer Experience – CX) są w centrum uwagi liderów sektora TMT.


Organizacje zbudowały solidne fundamenty dla sukcesu poprzez kultywowanie czterech krytycznych zdolności. Po pierwsze, troska o doskonałość na wszystkich szczeblach organizacji i przejmowanie tzw. lepszych praktyk. Po drugie, skupienie się na angażowaniu, wzmacnianiu pozycji i stwarzaniu nowych możliwości swoim pracownikom – budowa tzw. Employee Experience. Po trzecie, ścisłe zarządzanie Customer Experience poprzez zintegrowane działania marketingowe, sprzedażowe i serwisowe. A także poprzez zapewnienie środków finansowych na prawdziwą transformację, a nie tylko stopniową poprawę, poprzez jasną, wiarygodną dla CFO, opartą na danych wiedzę na temat ekonomii doświadczenia klienta (CX) – mówi Jan Karasek, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: