eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy6 trendów, które wpłyną na transformację cyfrową firm w 2019

6 trendów, które wpłyną na transformację cyfrową firm w 2019

2019-01-31 09:05

6 trendów, które wpłyną na transformację cyfrową firm w 2019

IoT © smolaw11 - Fotolia.com

Co w tym roku zyska największe znaczenie dla cyfrowej transformacji biznesu? Wśród sześciu prognozowanych przez DXC Technology trendów mamy m.in. ambitne projekty informatyczne, nowe rozwiązania z zakresu internetu rzeczy, aplikacje na obrzeżach sieci, informacyjne oświecenie oraz wycofywanie się z własnych centrów danych.

Przeczytaj także: Polska gospodarka cyfrowa: ile jest warta?

“Obecnie obserwujemy przyspieszającą transformację cyfrową przedsiębiorstw, które śmiało inwestują w strategie, mające zwiększać ich efektywność operacyjną, pomóc odkrywać nowe rynki, projektować lepsze doświadczenia klientów i przynosić oszczędności, które można reinwestować w cyfrową przyszłość” – powiedział Dan Hushon, senior vice president i chief technology officer DXC Technology. “Szefowie przedsiębiorstw powinni mieć na uwadze wpływ tych sześciu trendów na dalszy rozwój firm w erze cyfrowej, by w 2019 r. podejmować lepsze decyzje” – dodał.

Oto sześć głównych sił, które zdaniem Hushoną wpływać będą na przyspieszenie transformacji cyfrowej firm w nadchodzących miesiącach:

1) Firmy stawiają na bardzo ambitne projekty biznesowe


Transformacja cyfrowa ma przybrać na sile dzięki m.in. coraz ambitniejszym decyzjom zarządzających. Należy spodziewać się pojawienia modeli biznesowych bazujących w znacznej mierze na rozwiązaniach cyfrowych. To krok w dobrym kierunku, ponieważ to właśnie kompleksowe strategie, łączące w sobie funkcje operacyjne i IT, są dziś właściwie jedynym sposobem na pokonanie ograniczeń technicznych, które w skuteczny sposób potrafią zablokować podejmowanie ambitnych inicjatyw cyfrowych. Kluczowe znaczenie zyskają więc: koncentracja na celach, przyspieszenie cyfrowej transformacji oraz determinacja w dążeniu do osiągania nieliniowych wzrostów.

2) Korporacje wdrażają nowe rozwiązania z zakresu internetu rzeczy


Obecnie firmy starają się przełożyć fizyczny świat na jego cyfrowy obraz, oparty na szczegółowych danych, a siłą napędową tego procesu stają się inteligentne urządzenia. Nowe platformy IoT, jakie pojawią się w 2019 r. pozwolą na szczegółową analizę wielkich zbiorów danych dostarczanych z internetu rzeczy, odkrywając nowe, wielowymiarowe korelacje, z których płyną świeże wnioski, wspierające właściwe decyzje i poprawę wyników biznesowych.

fot. smolaw11 - Fotolia.com

IoT

Nowe platformy IoT, jakie pojawią się w 2019 r. pozwolą na szczegółową analizę wielkich zbiorów danych dostarczanych z internetu rzeczy, odkrywając nowe, wielowymiarowe korelacje, z których płyną świeże wnioski, wspierające właściwe decyzje i poprawę wyników biznesowych.


3) Przetwarzanie danych na obrzeżach sieci zakłóci rozwój chmury


Branża IT pracuje nad rozwojem „Matrixa” – powszechnej, inteligentnej infrastruktury IT, wykraczającej daleko poza chmurę, wykorzystując przetwarzanie danych na obrzeżach sieci, platformy IoT, uczenie maszynowe, rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość, rejestry rozproszone oraz szereg innych rozwiązań. Firmy będą tworzyć zupełnie nowe sposoby wykorzystania „Martixa”, w tym aplikacje rozproszone (DApps), wymuszające zaangażowanie wielu drobnych uczestników, w miejsce kilku, scentralizowanych graczy. Ponadto, rozwój środowisk sterowanych zdarzeniami oraz architektury bezserwerowej pozwoli na uruchamianie aplikacji w środowiskach o stosunkowo niewielkiej mocy obliczeniowej – np. smartfonach czy smartwatchach.

4) Przedsiębiorstwa wchodzą w epokę „Informacyjnego Oświecenia”


Wykorzystanie dostępnych informacji będzie kluczową kompetencją bieżącego roku. Firmy, które doświadczą „Informacyjnego Oświecenia” zrozumieją, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mogą poprawić jakość usług i generować nowe źródła przychodów. Będzie to jednak możliwe tylko w przypadku zastosowania właściwych algorytmów oraz modelowania procesów, danych i infrastruktury.

5) Korporacje przeprojektują doświadczenia klientów, w warunkach ściślejszej kontroli prywatności


Konieczność ochrony wrażliwych danych klientów zmusi firmy do ponownego przemyślenia ich strategii cyfrowych wraz z pełnym wdrożeniem regulacji GDPR (RODO). Organizacje muszą stworzyć ekosystemy informacyjne skupione wokół prywatności, wykorzystujące zaawansowane narzędzia analityczne i zabezpieczenia. Tylko w ten sposób będą w stanie zapewnić bezpieczne interakcje i doskonałe doświadczenia klientów.

6) Firmy będą zamykać własne centra danych


Wraz z przeniesieniem danych i procesów analitycznych do chmury, na znaczeniu tracą własne centra danych. By działać bardziej efektywnie i wydobyć więcej wartości z posiadanych danych, firmy coraz częściej korzystają z usług dostawców chmury publicznej, dysponujących szerokim pasmem i strategicznie zlokalizowanymi centrami danych. Ten trend będzie rozwijał się przez kolejnych 3-5 lat, aż migracje do chmury ustąpią rozwiązaniom stworzony z myślą o zastosowaniach chmurowych („built for cloud”).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: