Sprzedaż samochodów V 2006
2006-06-08 13:03
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów IV 2006
Sprzedaż skumulowana od początku roku wyniosła 98 tys. 810 sztuk. To wynik o 7 procent mniejszy niż uzyskany w ciągu pięciu miesięcy ubiegłego roku. Spośród 42 marek, dostępnych na polskim rynku, dokładnie połowa (21 firm) odnotowała wzrost sprzedaży, w przypadku Porsche tegoroczny wynik jest identyczny, jak przed rokiem (123 auta), pozostałe marki wykazały spadki sprzedaży sumarycznej.Liderem polskiego rynku pozostaje Toyota, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i sumarycznym. W maju z salonów japońskiego producenta wyjechało 2 tys. 537 nowych aut, o 20,2 procent więcej niż rok wcześniej, natomiast od początku roku - 12 tys. 865 sztuk, co oznacza wzrost o 4,6 procent.
Na drugiej pozycji znajduje się Skoda ze sprzedażą skumulowaną w wysokości 11 tys. 397 aut. Rezultat majowej sprzedaży, był o 6,2 proc. mniejszy niż rok wcześniej i wyniósł 2.457 aut.
Trzecia lokata należy do Opla. Samochody tej marki znalazły w Polsce od początku roku 10 tys. 621 nabywców, o 12,1 proc. (1.143 auta) więcej niż w poprzednim roku. Wynik sprzedaży w maju - 2.084 auta - jest o 21,5 proc. większy niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.
Czwarty w rankingu Fiat sprzedał w maju 2.101 swoich aut, o ponad 21 procent więcej niż rok wcześniej. Wynik sprzedaży samochodów Fiata w okresie od stycznia do końca maja osiągnął poziom 10 tys. 508 sztuk i jest już tylko o 2,7 proc. mniejszy niż przed rokiem.
Kolejne miejsca zajmują firmy, których sprzedaż nie osiągnęła pułapu 10 tysięcy sztuk od początku roku ani 2 tysięcy sztuk w miesiącu. Na zakup samochodów Forda zdecydowało się w maju 1.648 osób, o 2,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a w ciągu pięciu miesięcy 2006 roku - 7 tys. 361 osób, co oznacza spadek o 12,2 procent.
Trzy następne lokaty należą do reprezentantów francuskiej motoryzacji - Renault (od początku roku sprzedał 7.063 aut, o 15,6 procent mniej niż przed rokiem, w maju 1.475 aut, spadek o 6,1 proc.), Peugeot (w ciągu pięciu miesięcy 6.093 nabywców, o 10 proc. mniej niż w ubiegłym roku, w maju 1.297 sprzedanych aut, wzrost o 5,6 proc.), Citroen (5.082 sprzedanych od początku roku samochodów, o 11,7 procent mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku, w maju 1.045 osób, spadek o 31 procent).
Dziewiąte miejsce zajmuje Volkswagen (4.682 od początku roku, wzrost o 2,4 proc., w maju 806 sprzedanych aut, o 10,6 proc. mniejszy niż rok wcześniej).
Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda (3 tys. 857 sztuk od początku roku, spadek o 15,7proc., majowy wynik 740 aut o 30,5 proc. mniejszy niż przed rokiem).
W drugiej dziesiątce podsumowania sześć firm osiągnęło wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem: Nissan (2.980 aut, +4,5 proc.), Suzuki (1.216 aut, +20 procent), Audi (1.153 auta, +12,6 proc.), Mercedes (1.123 aut, +21 procent), Volvo (1.083 auta, +20,3 proc.) i BMW (739 aut, +42,7 proc.). Rekordowe wskaźniki wzrostu sprzedaży sumarycznej wykazały Lexus (25. lokata, 251 aut, +100,8 procent), Saab (29. lokata, 171 aut, +122,1 procent) i Ssangyong (32. lokata, 122 auta, +351,9 procent).
![Mniejsza sprzedaż samochodów w I kwartale [© mario beauregard - Fotolia.com] Mniejsza sprzedaż samochodów w I kwartale](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/samochody/Mniejsza-sprzedaz-samochodow-w-I-kwartale-154444-150x100crop.jpg)
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl