Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów
2019-03-05 10:07
Smartfon © contrastwerkstatt - Fotolia.com
Przeczytaj także: 5 trendów programmatic, o których ma być głośno w 2019 roku
Raport wyraźnie potwierdza, że marketerzy świetnie zdają sobie sprawę, że do konwersji może dochodzić na dowolnym etapie ścieżki sprzedażowej. W skali globu najpoważniejszymi wyzwaniami jest niedobór odpowiednich danych oraz ich fragmentacja. Interesujące jest to, że respondenci z USA, regionu Azji i Pacyfiku oraz Europy Południowej kampanie mające na celu ponowne angażowanie istniejących klientów za pośrednictwem Internetu oraz aplikacji mobilnych uważają za istotniejsze niż ich koledzy po fachu z Europy Centralnej.– Tylko około 30% marketerów z Europy Centralnej wykorzystuje zalety dedykowanych kampanii dotyczących ponownego angażowania użytkowników aplikacji w porównaniu ze średnią dla regionu EMEA wynoszącą 58%. To stosunkowo zaskakujące odkrycie zważywszy, że według sprzedawców detalicznych istniejący klienci wydają średnio więcej w porównaniu z nowymi, zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wyższy współczynnik lojalności – mówi Murat Kalafat, dyrektor zarządzający ds. Europy Centralnej w Criteo. – Wnioski te wskazują na ogromny potencjał do wykorzystania przez polskich sprzedawców detalicznych, którzy decydują się inwestować w aplikacje mobilne w celu skuteczniejszego budzenia zaangażowania i konwertowania najcenniejszych rodzajów klientów.
fot. contrastwerkstatt - Fotolia.com
Smartfon
Kluczowe wnioski z raportu:
- Wskaźniki konwersji są zróżnicowane w zależności od firmy: Marketerzy na całym świecie stosują zróżnicowane metody definiowania czynników wpływających na skuteczność konwersji. Najpopularniejsze z nich to nowe źródło dochodu (35%), współczynnik pozyskiwania nowych klientów (33%) oraz koszt pojedynczego działania (30%), jednak sposobów mierzenia skuteczności konwersji jest znacznie więcej.
- Zasadniczym wyzwaniem na etapie konwersji są dostępność danych oraz ich jakość: : Niemal połowa (40%) marketerów ma trudności w znajdywaniu danych dotyczących klientów online/offline. Ma to niekorzystny wpływ na współczynnik konwersji marki z uwagi na wielokanałowość zachowań zakupowych. Co więcej, fragmentacja danych przeszkadza marketerom w uzyskaniu pełnego obrazu preferencji klientów, a co za tym idzie utrudnia optymalizację kolejnych kampanii.
- Ponowne angażowanie klientów za pośrednictwem Internetu i aplikacji mobilnych nabiera znaczenia: : Ponowne angażowanie jest jednym z kluczowych elementów ścieżki zakupowej, zwłaszcza w obliczu rosnącego znaczenia lojalności klientów. Raport Criteo wykazał, że istniejący klienci wydają średnio więcej od nowych (51%), zaś klientów kupujących przez aplikacje cechuje wysoki współczynnik lojalności (41%). Atrakcyjne rabaty, personalizacja, nowatorskie formaty reklam i ciekawa szata graficzna to najskuteczniejsze taktyki tworzenia kampanii ponownego angażowania.
– Pięć lat temu Criteo wprowadziło swoje pierwsze rozwiązanie do monitorowania wydajności aplikacji skierowane do sprzedawców detalicznych, za pośrednictwem którego mogli oni budować zaangażowanie i konwertować użytkowników z poziomu aplikacji. Nieustannie doskonalimy nasze aplikacje, aby nasi klienci mogli dzięki nim osiągać zamierzone efekty. W tym celu w ostatnim kwartale przejęliśmy firmę Manage specjalizującą się w instalacji aplikacji mobilnych. Ich rozwiązanie pozwoli nam jeszcze skuteczniej pozyskiwać nowych użytkowników aplikacji dla naszych klientów niezależnie od branży, a także zachęcać istniejących klientów internetowych do czerpania pełni korzyści oferowanych przez aplikacje zakupowe – mówi Murat Kalafat.
Metodologia zastosowana podczas tworzenia raportu State of Ad Tech 2019 firmy Criteo
W ramach prac nad raportem pracownicy Criteo przeprowadzili ankietę wśród 901 menedżerów ds. marketingu oraz dyrektorów z takich branż, jak handel detaliczny, employer branding i turystyka oraz innych firm usługowych korzystających z internetowych kanałów sprzedaży w maju 2018 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)