Usługi assistance 2018 oczami klientów
2019-03-15 10:43
Liderem assistance samochodowe © auremar - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2017
Celem, który rokrocznie przyświeca autorom badania, jest przyjrzenie się świadomości oraz potrzebom zgłaszanym przez konsumentów korzystających z usług w zakresie assistance. Nie inaczej było tym razem. Analizie poddano poziom zrozumienia usług przez klientów oraz najbardziej pożądane rodzaje świadczeń. Mondial Assistance sprawdził również, czy dołączenie usługi assistance do produktu finansowego sprawia, że ta pierwsze zyskuje na popularności.Znaczny wzrost świadomości
Jak dowodzą wyniki badania, aż 14,3 mln spośród 17,7 mln osób posiadających usługi finansowo-ubezpieczeniowe deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance. Względem poprzedniego roku rzesza "świadomych" powiększyła się o 603 tys. osób.
- Utrzymuje się zaobserwowany w poprzednich badaniach trend pokazujący, że wzrasta popularność usług assistance oraz, że Polacy szeroko patrzą na te usługi. Rozumienie assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych/ratunkowych wynosi 44 proc. (wzrost o 3 p.p.), jako usług ubezpieczeniowych/usług dodatkowych 42 proc., samochodowych/komunikacyjnych 22 proc. (spadek o 8 p.p.) – wyniki badania komentuje Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.
Liderem assistance samochodowe, coraz wyżej cenione assistance domowe
W 2018 roku największą wartość dla Polaków miało assistance samochodowe/komunikacyjne np. holowanie, pomoc przy zepsutym samochodzie (74 proc., spadek o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się assistance medyczne np. domowa wizyta lekarska czy rehabilitacja (73 proc., spadek o 12 p.p.), na trzecim turystyczne/podróżne czyli organizacja leczenia za granicą po wypadku lub chorobie (65 proc., spadek o 3 p.p.).
- Wśród badanych osób 57 proc. wskazało assistance domowe jako to o największej wartości. To wzrost aż o 10 p.p. w porównaniu do 2017 roku. Niezmiernie cieszy nas fakt, że Polacy coraz lepiej widzą, jak wartościowe w rozwiązywaniu domowych awarii, może być assistance. Ten rodzaj usług, może nie jest jeszcze tak popularny, jak assistance dla samochodu, ale z roku na rok coraz więcej Polaków zaczyna dostrzegać te usługi i je cenić – dodaje Tomasz Frączek.
Respondenci najbardziej obawiają się sytuacji związanych ze zdrowiem jednak w 2018 roku ponad połowa badanych nie doświadczyła żadnych nieprzychylnych zdarzeń. Jeśli już do takich doszło to najczęściej była to awaria w domu (18 proc., wzrost o 4 p.p.), awaria samochodu (17 proc., wzrost o 5 p.p.) nagłe zachorowanie w kraju (12 proc., spadek
o 2 p.p.).
fot. mat. prasowe
Popularność assistance
Korzystanie z usług assistance
Najczęściej z usług assistance korzystano w ramach produktów ubezpieczeniowych (45 proc.), bankowych (11 proc.). Skorzystanie z usług assistance w ramach posiadanych produktów ubezpieczeniowych i bankowych wynosi 44 proc.
- Osoby posiadające usługi pomocowe w ramach produktów bankowych i ubezpieczeniowych korzystają z nich chętnie. W 2018 roku Polak posiadający assistance w ramach produktów bankowych skorzystał z niego 2,7 razy, a posiadający assistance w ramach produktów ubezpieczeniowych 2,4 razy – dodaje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Co szósty respondent uważa, że ubezpieczenia mają pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę i że podnoszą poziom bezpieczeństwa (61 proc., spadek o 5 p.p.).
fot. mat. prasowe
Świadomość assistance
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 1.02.2019 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości (N = 1700). Badanie zrealizowano ósmy raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)