Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
2019-03-25 11:28
Reklama telewizyjna © 0meer - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Pomimo pokaźnego wzrostu zanotowanego przez Lidla, czołówka zestawienia najbardziej aktywnych w TV marek prezentuje się identycznie, jak w poprzednim roku. Z pozycji wicelidera nie zdołał strącić Plusa nawet spory, bo 12-procentowy spadek liczby GRP. Brązowy medal, z identycznym wynikiem jak w 2017 roku, zdołał obronić Orange. Największa konkurentka zwycięzcy - Biedronka - odnotowała spadek o 1%, zsuwając się na piąte miejsce.W gronie najaktywniejszych marek w TV pojawili się nieobecni w TOP10 2017 roku debiutanci. Mowa tu o Ibupromie (+30% i awans z pozycji 13. na 7.) oraz Rossmannie, który pojawił się w TOP10 pomimo 7-procentowego spadku wygenerowanych punktów ratingowych. Wynika to z faktu, że zwiększyła się różnica między 1. a 10. miejscem i mniejsza liczba GRP nie wykluczyła zdobycia miejsca w czołówce.
Wielkim nieobecnym najświeższego TOP10 jest Tesco, które jednak nadal plasuje się blisko czołówki. Druga z marek, która wypadła z zestawienia – Neonet z wynikiem 14 953 GRP, co sprawiło, że z miejsca 10. w 2017 roku przesunęła się daleko poza czołową dziesiątkę.
Telewizja to nadal doskonałe medium do budowania zasięgu i najwięksi gracze na rynku nie rezygnują z tego kanału. Widać sporo nowych marek względem roku poprzedniego w kluczowej dziesiątce. Może być to spowodowane wieloma czynnikami, takimi jak np. zmiana strategii komunikacyjnej, która powoduje lokowanie budżetu w innych mediach. Za przykład posłużyć może 30% skok marki Ibuprom, którego producent, USP zdrowie, zwiększył budżet na reklamę w telewizji i w 2018 roku stanowił on aż 97% wszystkich wydatków reklamowych firmy – komentuje Marcin Hajdenrajch.
fot. mat. prasowe
Największe marki w TV
Mimo że ranking otwiera przedstawiciel sektora handlowego, większość udziału stanowią marki telekomunikacyjne (44%). Na 2. miejscu znalazł się handel (42%), na 3. farmacja (7%), a na pozycji 4. - FMCG (6%), reprezentowane przez markę Winiary.
Co ciekawe, w zestawieniu TOP10 największych reklamodawców w 2018 roku, firmy z branży farmaceutycznej wygenerowały najwięcej, bo ponad połowę udziałów. Punkty GRP rozłożyły się jednak na znacznie większą, niż w przypadku innych sektorów, liczbę reklamowanych marek – komentuje Marcin Hajdenrajch, Media Manager w Codemedia.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)