Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
2019-04-12 11:40
Reklama © bnorbert3 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W I kwartale br. stanowiły one 41 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (29 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 13-proc. udziałem w całości tortu reklamowego, a za nią uplasowały się finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).
Na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio farmacja wydała ponad 1,266 mld zł, czyli o przeszło 355 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te w istotnym stopniu przekraczają budżety pozostałych branż.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
W Q1 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD.
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi hipermarkety (6 proc.), sieci budowlane (5 proc.) oraz sklepy convenience (4 proc.).
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W okresie od stycznia do marca 2019 roku marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 31 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Molekin, D-Vitum Forte oraz Theraflu.
fot. mat. prasowe
Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę
Farmacja: typy reklamowanych produktów
W Q1 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (27 proc.) oraz środki przeciwbólowe (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W okresie od stycznia do marca 2019 roku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który na reklamę przeznaczył prawie 24 mln zł. Kolejne pozycje zajmują Provident, Alior Bank, Eurobank oraz Millenium Bank.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
W Q1 branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych) oraz usług finansowych i ubezpieczeń.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W pierwszym kwartale 2019 roku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 83 mln zł i wyprzedził Orange, Play, T-Mobile oraz UPC.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
W branży telekomunikacyjnej większość reklam dotyczyła sieci komórkowych (25 proc,) oraz oferty łączonej (TV, Internet, Telefon) (22 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na kartę, oraz oferta na abonament.
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Hyundai (ponad 25 mln zł), następnie Renault, Toyota, Fiat oraz Opel.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (68 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy samochodów dostawczych, aut małych i klasy średniej oraz autoryzowanych dealerów.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)