eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaWydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?

2019-04-12 11:40

Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?

Reklama © bnorbert3 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny przyjrzał się wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV.

Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?

Wydatki reklamowe w podziale na branże


Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W I kwartale br. stanowiły one 41 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (29 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 13-proc. udziałem w całości tortu reklamowego, a za nią uplasowały się finanse (9 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

Na przestrzeni trzech pierwszych miesięcy tego roku na promocję w telewizji, prasie i radio farmacja wydała ponad 1,266 mld zł, czyli o przeszło 355 mln zł więcej niż podążająca za nią branża handlowa. Sumy te w istotnym stopniu przekraczają budżety pozostałych branż.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na branże

W I kw. 2019 na reklamę najwięcej wydała branża farmaceutyczna.


Wydatki reklamowe w podziale na media


Największe kwoty inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio po 60 proc.), gdzie np. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamę ponad 882 mln zł. Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe w podziale na media

Najwięcej pieniędzy płynie na reklamę w telewizji.


Handel: marki o największych wydatkach reklamowych


W Q1 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył prawie 138 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD.

fot. mat. prasowe

Marki handlowe o największych wydatkach reklamowych

W I kw. 2019 na pierwszym miejscu znalazł się Lidl.


Handel: typy reklamowanych sklepów


Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi hipermarkety (6 proc.), sieci budowlane (5 proc.) oraz sklepy convenience (4 proc.).

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów w branży handlowej

57% reklam dotyczyło dyskontów i sklepów z elektroniką.


Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W okresie od stycznia do marca 2019 roku marka Ibum zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 31 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Molekin, D-Vitum Forte oraz Theraflu.

fot. mat. prasowe

Marki z branży farmaceutycznej o największych wydatkach na reklamę

Największe wydatki reklamowe wygenerował Ibum.


Farmacja: typy reklamowanych produktów


W Q1 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (27 proc.) oraz środki przeciwbólowe (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej

Farmacja najczęściej reklamuje tabletki na przeziębienie i grypę.


Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych


W okresie od stycznia do marca 2019 roku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który na reklamę przeznaczył prawie 24 mln zł. Kolejne pozycje zajmują Provident, Alior Bank, Eurobank oraz Millenium Bank.

fot. mat. prasowe

Marki finansowe o największych wydatkach reklamowych

W I kw. 2019 największy budżet na reklamę przeznaczył mBank.


Finanse: typy reklamowanych usług


W Q1 branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych) oraz usług finansowych i ubezpieczeń.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej

W I kw. 2019 branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości.


Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W pierwszym kwartale 2019 roku na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, który wydał prawie 83 mln zł i wyprzedził Orange, Play, T-Mobile oraz UPC.

fot. mat. prasowe

Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach

W I kw. 2019 najczęściej reklamowano ofertę Plusa.


Telekomunikacja: typy reklamowanych usług


W branży telekomunikacyjnej większość reklam dotyczyła sieci komórkowych (25 proc,) oraz oferty łączonej (TV, Internet, Telefon) (22 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się m.in. oferta na kartę, oraz oferta na abonament.

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych


W pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazł się Hyundai (ponad 25 mln zł), następnie Renault, Toyota, Fiat oraz Opel.

fot. mat. prasowe

Marki motoryzacyjne o największych wydatkach

Największe wydatki stały się udziałem Hyundaia i Renault.


Motoryzacja: typy reklamowanych produktów


W branży motoryzacyjnej w reklamach niezmiennie największe udziały mają samochody osobowe (68 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy samochodów dostawczych, aut małych i klasy średniej oraz autoryzowanych dealerów.

fot. mat. prasowe

Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej

Motoryzacja reklamuje przede wszystkim samochody osobowe.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: