Branża PR w mediach V 2006
2006-06-19 00:04
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2006
Badanie przekazów o branży PR w maju 2006 roku objęło 94 materiały. Najczęściej pojawiającymi się tematami był PR Polski oraz PR-owskie porady dla różnych branż - wzmianki o każdej z tych dziedzin pojawiły się w mediach dwudziestokrotnie. 51% wszystkich analizowanych przekazów było nacechowanych neutralnie, a po 24,5% - pozytywnie i negatywnie. Najwięcej nieprzychylnych materiałów pojawiło się w kontekście PR-u politycznego, a najwięcej pozytywnych w kontekście PR-u Polski.W maju najwięcej materiałów ukazało się w prasie. Stanowiły one 78,7% wszystkich publikacji. Na drugim miejscu pod względem liczy wyemitowanych materiałów zajęło radio, z którego pochodziło 11,7% materiałów.
fot. mat. prasowe
Najwięcej materiałów o PR ukazało się w mediach o profilu informacyjnym (54,2%) oraz w poświęconych tematyce biznesowej (18%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu, z ośmioma publikacjami, uplasowała się Gazeta Wyborcza.
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 74 przekazy. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
Wśród osób najczęściej cytowanych/wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął Norbert Kilen, konsultant agencji On Board PR, cytowany pięciokrotnie. Najczęściej wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją była Polska Organizacja Turystyczna. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media dziewięciokrotnie.
Mimo spadku liczby publikacji o PR w maju, ich liczba w mediach utrzymuje się nadal na stosunkowo wysokim poziomie. Na takie kształtowanie się liczby publikacji z pewnością miały wpływ liczne materiały dotyczące działań PR-owskich i promocyjnych polskich miast i regionów.
fot. mat. prasowe
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl