eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy zdradzają, jak robią zakupy online

Polacy zdradzają, jak robią zakupy online

2019-11-29 10:01

Polacy zdradzają, jak robią zakupy online

Zakupy online © mapoli-photo - Fotolia.com

Zakupy online zdobyły serca Polaków i zdobywają je dalej, bo rzesza e-konsumentów nieustannie się powiększa. Jakie są ich nawyki? Co i u kogo kupują? Czy są skłonni zrezygnować z prywatności na rzecz niższych cen czy rabatów? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie, któremu w listopadzie br. poddała internautów agencja badawcza INQUIRY.

Przeczytaj także: 1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu

Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że w sieci chętnie kupują zarówno produkty, jak i usługi. W tym roku liderami pierwszej kategorii są kosmetyki i ubrania, w drugiej dominują rezerwacje zakwaterowania oraz bilety. Zakupy online najczęściej robimy poprzez platformy – przodują Allegro i OLX, a podium zamyka Aliexpress.

Wśród czynników, które sprawiają, że decydujemy się na zakupy online u danego sprzedawcy, wymieniamy przede wszystkim atrakcyjną cenę (38% badanych), ale liczy się również dostępność szerokiej gamy produktów, o której wspomina 3 na 10 respondentów.

Okazuje się też, że zakupy przez internet coraz częściej robimy przy okazji listopadowych i grudniowych promocji. W tym roku plany skorzystania z oferty przygotowanej na Black Friday (Czarny Piątek) ma aż połowa kupujących. Chętnie korzystamy również z Cyber Monday (Dzień zakupów internetowych) i polskiego dnia darmowej dostawy, a nawet z promocji przygotowanych na Aliexpress z okazji Dnia Singla.

Inspiracją do zakupów świątecznych są dla klientów kupujących online głównie treści wyszukiwane w internecie, szczególnie na Facebooku, choć sam Facebook rzadko się pojawia jako miejsce zakupu, pomimo oferty Marketplace.

fot. mapoli-photo - Fotolia.com

Zakupy online

Polacy chętnie kupują online zarówno produkty, jak i usługi świadczone elektroniczne.


Badanie potwierdza również, że zakupy online coraz częściej przenikają się ze światem handlu stacjonarnego. Wiele firm pracuje nad rozwiązaniami omnichannel, integrującymi różne formy zakupów. Okazuje się jednak, że polscy klienci często obawiają się o prywatność i niekoniecznie chcieliby, aby ich historia zakupów online była dostępna w sklepie stacjonarnym (30% badanych jest przeciwnych takiemu rozwiązaniu). Z drugiej strony, są tacy, którzy upatrują w tym szansę na niższe ceny oraz lepsze doradztwo ze strony sprzedawcy.

Co ciekawe, różne kategorie produktów i usług kupowane są w różny sposób. Stosunkowo nowym zjawiskiem są zakupy online przez aplikacje, co dotyczy szczególnie usług (w ten sposób zakupy realizuje już 20% kupujących).
Polscy konsumenci kupują w internecie niemal wszystko. Niskie ceny, a często możliwość zakupu produktów niedostępnych gdzie indziej, powodują że zakupy przez internet stają się coraz bardziej popularne, szczególnie w okresie przedświątecznym. Obserwujemy jednak duże różnice pomiędzy zakupami wśród kobiet i mężczyzn, a także w różnych grupach wiekowych. W raporcie firmy Inquiry znajdziecie Państwo szczegółowe informacje o obecnym kształcie rynku online. – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.


O raporcie
Raport „Zakupy internetowe Polaków 2019” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą INQUIRY na panelu YouGov w listopadzie 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej N=501 osób robiących zakupy w internecie.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: