Opakowania zwrotne. 84% Polaków mówi "tak"
2019-12-14 00:50
Polacy chcą opakowań zwrotnych © pressmaster - Fotolia.com
Przeczytaj także: Recykling odpadów opakowaniowych. Kaucja jedynym rozwiązaniem?
Odsetek Polaków, którzy z przychylnością patrzą na opakowania zwrotne, jest dość wysoki. Nie ma tu znaczenia ani płeć, ani miejsce zamieszkania, ani też wielkość miejscowości zamieszkiwanej przez respondentów. Znaczących różnic nie widać również w poszczególnych grupach wiekowych, w każdej z nich odsetek osób przychylnych opakowaniom zwrotnym oscyluje wokół 80%, choć widać, że chętniej do takiego rozwiązania podchodzą osoby po 35. rokiem życia.Powodów dla których Polacy z tak dużą otwartością patrzą na opakowania zwrotne jest co najmniej kilka. Na pierwszym miejscu (65%) wymieniana jest chęć zrobienia czegoś dobrego dla środowiska. 54% badanych mówi o redukcji śmieci w domu, a co drugi wskazuje, że motywująca jest cena produktów w opakowaniach zwrotnych.
fot. mat. prasowe
Odsetek osób zainteresowanych produktami w opakowania zwrotnych w podziale na wiek
Temat segregacji odpadów jest bardzo żywy w ciągu ostatnich miesięcy. Obowiązująca segregacja pięciu frakcji przysparza Polakom trochę kłopotów, nie tylko dlatego, że nie zawsze wiedzą, jaki odpad do jakiego kosza wrzucić, ale również – jak zmieścić w mieszkaniu pięć pojemników. Dlatego, jak widać z naszego sondażu, Polacy chętnie ograniczyliby liczbę odpadów we własnym domu poprzez korzystanie np. z produktów w opakowaniach zwrotnych. Jednocześnie fakt, że aż 84% respondentów pozytywnie odniosło się do takiego rozwiązania, a za główną zachętę uznali oni pozytywny wpływ na środowisko pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomi wpływu produkcji i konsumpcji w tym obszarze – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Co zachęca respondentów do korzystania z produktów w opakowaniach zwrotnych
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na ePanel.pl) w listopadzie 2019 roku, na reprezentatywnej (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania) próbie respondentów, N=1002.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)