eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySalesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje

Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje

2020-05-23 00:36

Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje

Siłą marketingu będą dane i innowacje © Brian Jackson - Fotolia.com.jpg

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, które nie kończą się na dokonaniu pierwszego zakupu przez klienta. Ponadto badanie sugeruje, że standardy relacji z klientami po raz kolejny się zmieniają, a polscy specjaliści ds. marketingu są na czele innowacji w tym radykalnie zmienionym środowisku.

Przeczytaj także: Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość

Przed nami najnowsza, szósta już odsłona raportu Salesforce „State of Marketing”. Opracowanie tradycyjnie już skupia się na najświeższych i najbardziej aktualnych tendencjach marketingowych. Autorzy badania poświęcają swą uwagę nie tylko najgorętszym trendom, ale również pochylają się nad kierunkami, w których ewoluuje marketing. I wprawdzie dziś rynek marketingowy, podobnie zresztą jak inne, przeżywa kryzys, to jednak eksperci są przekonani, że z biegiem czasu zostanie on zażegnany, zaufanie klientów wzrośnie, a innowacyjność stanie się trwale cenioną wartością.

Eksperci do spraw marketingu spodziewają się, że do 2030 roku przemożny wpływ na ich pracę wywierać będzie zarówno wzrost liczby użytkowników internetu, jak i upowszechnienie sieci 5G oraz technologii rzeczywistości wirtualnej - czytamy w komunikacie z raportu „State of Marketing”.

Oto, jak przedstawiają się najistotniejsze trendy w marketingu:
  • Transformacja marketingu staje się coraz bardziej pilna: oczekiwania i zachowania klientów, przedsiębiorstw i społeczeństwa jako całości zmieniają się w bezprecedensowym tempie i zakresie. Specjaliści ds. marketingu są na czele zmian i coraz częściej nimi kierują — 88% respondentów z Polski kieruje inicjatywami w zakresie przekształcania obsługi klienta w swoich przedsiębiorstwach. Obejmuje to połączenie innowacji technologicznych i organizacyjnych. Wprowadzanie innowacji jest w Polsce jednym z kluczowych priorytetów liderów działów marketingu, natomiast kontaktowanie się z klientami w czasie rzeczywistym jest uważane za jedno z największych wyzwań.
  • Dane dotyczące klientów przygotowują grunt dla marketingu opartego na empatii: ponieważ klienci muszą obecnie przejść do porządku dziennego nad wieloma zmianami, spersonalizowane relacje oparte na empatii nabrały ogromnego znaczenia. Dostarczanie komunikatów i ofert dopasowanych do indywidualnych potrzeb i oczekiwań danej osoby wymaga głębokich analiz. Specjaliści ds. marketingu zmieniają sposób wyszukiwania danych o klientach i zarządzania nimi oraz częściej używają technologii takich jak sztuczna inteligencja (AI), które pomagają im maksymalnie wykorzystać te dane. W Polsce oczekuje się, że specjaliści ds. marketingu przejdą z 9 źródeł danych w 2019 r. na 15 źródeł danych w roku 2021, a dla 74% najczęstszym zastosowaniem tych danych będzie personalizacja obsługi klienta w poszczególnych kanałach.
  • Specjaliści ds. marketingu starają się generować jeszcze większą wartość biznesową: W miarę jako przedsiębiorstwa przechodzą od etapu gaszenia pożarów do restartu działalności i przystosowania się do nowej sytuacji, specjaliści ds. marketingu mają wyjątkową szansę na przekształcenie bliskich relacji z klientami w wartość biznesową. Specjaliści ds. marketingu coraz częściej śledzą miary takie jak zadowolenie klienta, interakcje cyfrowe i wartość klienta w czasie, aby uzyskać całościowy obraz tego, co się sprawdza, a co nie podczas obsługi klienta. Specjaliści ds. marketingu B2B odgrywają wyjątkowo istotną rolę w rozwoju biznesu dzięki ukierunkowanemu marketingowi (account-based marketing — ABM). W Polsce 41% specjalistów ds. marketingu śledzi wartość klienta w czasie (lifetime value — LTV), aby mierzyć skuteczność swoich działań.

fot. mat. prasowe

State of marketing - Polska

Priorytetem jest m.in. zapewnienie zgodności z przepisami w zakresie ochrony danych.


Na potrzeby tegorocznej szóstej edycji raportu „State of Marketing” Salesforce zebrał dane od prawie 7 000 liderów działów marketingu z całego świata. Badanie objęło sześć kontynentów i zostało przeprowadzone na początku epidemii koronawirusa. Informacje o trendach opisanych w raporcie „State of Marketing” zostały zebrane od liderów działów marketingu z firm B2B, B2C i B2B2C z ponad 30 krajów, w tym od 300 respondentów z Polski.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: