Opineo przedstawia najlepiej oceniane sklepy internetowe 2020
2020-10-14 12:34
Przeczytaj także: Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2019
Serwis od 11 już lat tworzy zestawienie najlepszych sklepów internetowych, nagradzając je laurami w kategorii głównej i kilkunastu kategoriach specjalistycznych.Bazą Rankingu Opineo.pl są opinie konsumenckie wystawiane przez klientów sklepów już po dokonanych zakupach. W recenzjach konsumenci oceniają:
- szybkość realizacji zamówienia,
- poziom obsługi klienta,
- jakość zapakowania przesyłki oraz
- deklarują, czy poleciliby dany sklep internetowy znajomym.
Każdy z wymienionych atrybutów oceniany jest w pięciostopniowej skali. W tym roku udało się zebrać ponad 2 mln głosów, które pozwoliły na wyróżnienie 148 najlepszych sklepów internetowych.
W porównaniu do ubiegłego roku doszło do zmiany na podium. Z ponad 2 milionów głosów, ponad 90 tys. opinii zdobył zwycięzca rankingu – sklep North.pl.
Oto dziesiątka najlepszych sklepów internetowych (bez podziału na kategorie) według #RankingOpineo2020:
- North.pl
- Eobuwie.com.pl
- Sklep.sfd.pl
- Ezebra.pl
- Taniaksiazka.pl
- Swiatksiazki.pl
- Bonito.pl
- Hairstore.pl
- Notino.pl
- Oponeo.pl
W tegorocznej edycji rankingu znalazły się e-sklepy z 15 kategorii: Artykuły zoologiczne, Biuro, Dla dzieci, Debiuty, Dom i wnętrze, Elektronika, Książki, Militaria, Motoryzacja, Odzież i obuwie, Ogród, Sport, Zdrowie i uroda, Zegarki i biżuteria, Żywność.
Zwycięzcami poszczególnych kategorii zostali:
- Artykuły zoologiczne – Zooart.com.pl
- Biuro – Kartony24.eu
- Dla dzieci – Elfi.pl
- Debiuty – Elfi.pl
- Dom i wnętrze – 123lazienka.pl
- Elektronika – North.pl
- Książki – Taniaksiazka.pl
- Militaria – Gunfire.com/pl
- Motoryzacja – Oponeo.pl
- Odzież i obuwie – Eobuwie.com.pl
- Ogród – Rolmarket.pl
- Sport – R-gol.com
- Zdrowie i uroda – Sklep.sfd.pl
- Zegarki i biżuteria – Zegarek.net
- Żywność – Krukam.pl
Partnerem merytorycznym tegorocznej edycji zestawienia jest firma badawcza Nielsen, która opiniuje metodologię rankingu.
To już 11. edycja Rankingu Sklepów Internetowych Opineo, który, w tym wyjątkowym dla branży e-commerce roku, ma szczególne znaczenie. Pokazuje bowiem nie tylko ogólne preferencje e-klientów oraz ich doświadczenia zakupowe. Jest też świadectwem tego, jak poszczególne e-sklepy poradziły sobie z obsługą kupujących w trudnej nowej rzeczywistości pandemii COVID-19 – mówi Łukasz Jędrzejak kierujący serwisem Opineo.pl
fot. mat. prasowe
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2020 - TOP 3
W tym roku na 1. miejscu uplasował się North.pl
#RankingOpineo2020 jest poświęcony transformacji, jaką przechodzi branża e-commerce pod wpływem pandemii. Współpracujący z Opineo.pl eksperci podsumowują najważniejsze trendy obserwowane w e-commerce od początku jej trwania - wniosła bowiem wiele zmian, innowacji oraz wyzwań. Niektóre z branż borykają się z sytuacjami kryzysowymi, inne – zyskują nowe możliwości rozwoju i zwiększają swój potencjał.
fot. mat. prasowe
Ranking Opineo.pl - liczby
W tegorocznej edycji rankingu wyróżniono 145 sklepów internetowych
– Kilka ostatnich miesięcy pokazało, że kanał online, dla kategorii spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, w bardzo krótkim czasie okazał się znaczącym źródłem przychodów – mówi Karolina Flaht–Soroka, Consumer and Shopper Insights Team Manager w firmie Nielsen. – Stało się jasne, że w budowaniu strategii nie można sobie pozwolić na pominięcie e-FMCG – dodaje Karolina Flaht–Soroka.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)