Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
2020-10-16 00:22
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce? © hvoenok - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
Jak czytamy w komunikacie z opracowanego przez Inquiry raportu „Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu”, Amazon w wielu krajach jest już bezapelacyjnym liderem i to nie tylko na rynku e-commerce, ale również w całej branży handlowej.Tak jest np. w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji. Ponad połowa konsumentów z tych krajów deklaruje, że w ostatnim czasie zakupów dokonała właśnie na platformie Amazon, co plasuje ją na 1. pozycji wśród innych firm handlowych.
A jak jest w Polsce? Nad Wisłą bezapelacyjnym numerem 1 wśród platform sprzedażowych jest Allegro, rozpoznawane przez niemal wszystkich internautów dokonujących zakupów online. Na drugim miejscu plasuje się platforma ogłoszeń lokalnych OLX (85%). Kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com.
Amazon plasuje się dopiero na 6. pozycji, ustępując miejsca Aliexpress. Znajomość tej marki deklaruje 65% konsumentów, a co 7. osoba z tej grupy choć raz dokonała zakupów za pośrednictwem tej platformy.
W opinii klientów Allegro zdecydowanie wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki. Czy jednak tę pozycja uda się utrzymać?
fot. mat. prasowe
Zakupy na platformach e-commerce
Jak zmieni się polski rynek e-commerce? Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, podkreśla:
Spośród osób, które znają markę Amazon, już ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce, a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl. Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie.
„Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu” - raport Inquiry, październik 2020. Badanie zrealizowane metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)