Najczęściej cytowane media XI 2020. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
2020-12-17 15:35
Najczęściej cytowane media XI 2020 © Oleksiy Mark - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem
Listopadowy lider, portal Onet.pl, był cytowany blisko 5 tys. Cytowano najczęściej artykuł Konrada Mzyka na temat znaczących różnic pomiędzy Donaldem Trumpem a Joe Bidenem w planach i działaniu na rzecz klimatu, środowiska i gospodarki Stanów Zjednoczonych. Powoływano się też na wywiad Elizy Michalik w programie „Onet Opinie” z Martą Lempart, liderki Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, która opowiadała w nim o postawionych postulatach wobec rządu i zapowiadała, że protesty będą trwały do skutku. Cytowana była też wypowiedź sędzi Joanny Bitner, która potwierdziła rezygnację z kierowania warszawskim Sądem Okręgowym, oraz Mirosława Lacha, radnego PiS z Wrocławia, który w rozmowie z redakcją przyznał, że popiera protest kobiet.RMF FM cytowano 4 304 razy. Odwołania dotyczyły m.in. oświadczenia posła Prawa i Sprawiedliwości Lecha Kołakowskiego z programu „Poranna rozmowa RMF FM” o odejściu z klubu PiS i planach założenia nowego koła poselskiego.
Telewizja TVN24 awansowała od października o 2 oczka.Cytowano najczęściej wystąpienie Adama Hofmana w „Faktach po Faktach”, w którym odniósł się do sprawy kontrowersyjnych rozmów z właścicielem Getin Banku Leszkiem Czarneckim i zapowiedział Romanowi Giertychowi pozew za zniesławienie.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
Duże skoki odnotowały także: Dziennik Gazeta Prawna (o 3 pozycje), Radio Zet i Money.pl (o 4 pozycje). Na łamach Dziennika Gazeta Prawna opublikowano m.in. rozmowę z ministrem edukacji i nauki Przemysławem Czarnkiem, który zapowiedział, że przy optymistycznym wariancie nauka zdalna może potrwać nawet do stycznia 2021 lub dłużej.
Prasa
W listopadzie 2020 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita (3030 cytowań). Kolejne miejsca na podium zajęły Dziennik Gazeta Prawna, cytowana ponad 2242 razy oraz Gazeta Wyborcza. O pięć miejsc w rankingu wzrosła pozycja tytułu Do Rzeczy, który opublikował nowy sondaż pracowni Estymator przedstawiający większe poparcie dla obecnie rządzącej partii PiS w porównaniu z poprzednimi sondażami. O cztery oczka awansował dwutygodnik Viva, na którego łamach opublikowano wywiad z aktorem Piotrem Machalicą o śmierci, przemijaniu i relacji z ojcem. O trzy miejsca awansował Przegląd Sportowy, w którym redakcja zapowiadała możliwy powrót Roberta Kubicy do rajdowych samochodowych mistrzostw świata (WRC).
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Wśród najczęściej cytowanych tygodników listopada liderem zostaje Do Rzeczy. Na drugim miejscu znalazła się Gazeta Polska, natomiast trzecie miejsce podium to Viva.
fot. mat. prasowe
Tygodniki
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Na podium wśród najczęściej cytowanych miesięczników znalazł się Forbes, dzięki rankingowi na 2020 rok stu najlepiej zarabiających celebrytów na świecie w tym sportowców. Kolejne miejsca należały do miesięcznika Press, którego redakcja przeprowadziła rozmowę z fotoreporterem Tomaszem Gutrym na temat przebiegu Marszu Niepodległości 11 listopada w Warszawie i Twój Styl, dzięki wywiadowi z Antonim Królikowskim o początkach aktorskiej kariery.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie 2020 liderem została TVN24. Kolejne miejsca na podium zajęły Polsat News i TVP Info. O dwa oczka w stosunku do ubiegłego miesiąca wzrosła pozycja TVP Sport. Reporter stacji Jacek Kurowski po przegranym z Włochami 0:2 meczu Ligi Narodów UEFA dopytywał Roberta Lewandowskiego, jaki był plan taktyczny Jerzego Brzęczka na to spotkanie. Lewandowski przez kilka sekund milczał, nie wiedząc co odpowiedzieć.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz Program 24 Polskiego Radia, w którym komentarza na temat planów podjęcia strajku generalnego przez Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych udzielił wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.
fot. mat. prasowe
O trzy oczka awansowało Radio Kraków, cytowane 114 razy m.in. za sprawą rozmowy z wojewodą małopolski Łukaszem Kmitem, który informował, że Małopolska będzie mieć najwięcej szpitali tymczasowych w Polsce.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym został Onet.pl. Kolejną pozycję zajęła Wirtualna Polska oraz Money.pl.
o trzy pozycje awansował portal OKO.press m.in. za sprawą publikacji sondażu wyborczego Ipsos, w którym Prawo i Sprawiedliwość uzyskało niskie do tej pory poparcie na poziomie 29 proc.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 2242 razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 408 cytowań.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu we wrześniu 2020 znalazło się Radio Wrocław. Stacja zanotowała wzrost o trzy pozycje w stosunku do ubiegłego miesiąca m.in. za sprawą rozmowy z szefem KPRM Michałem Dworczykiem na temat decyzji o odejściu z partii PiS Lecha Kołakowskiego. Miejsce drugie ze skokiem w górę aż o sześć oczek zajęło Radio Kraków, na którego antenie wypowiadał się wojewoda małopolski Łukasz Kmit, a także informowano, że z funkcji członka zarządu województwa małopolskiego zrezygnował Edward Czesak. Podium zamyka Radio Poznań, w którym wiceminister rolnictwa Ryszard Bartosik ogłosił, że projekt nowelizacji ustawy o ochronie praw zwierząt nie będzie dalej procedowany.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48184 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2020 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)