Nastroje konsumentów w kwietniu 2022 poprawiły się
2022-04-21 12:34
Lepsze nastroje konsumentów © pixabay.com
W kwietniu 2022 nastroje konsumenckie poprawiły się. Z najnowszego komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w marcu 2022 pikują
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 37,2 i był o 1,8 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2022 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 8,5 p. proc. i 4,0 p. proc.). Wzrost wystąpił także dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (o 2,5 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 4,6 p. proc. i 1,6 p. proc.).
W odniesieniu do kwietnia 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 14,7 p. proc.
fot. pixabay.com
Lepsze nastroje konsumentów
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w kwietniu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,5 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -27,0.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 8,5 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,5 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia, 4,0 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 1,1 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy.
W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 7,2 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)