eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolacy chętnie kupują mrożonki

Polacy chętnie kupują mrożonki

2023-01-29 00:58

Polacy chętnie kupują mrożonki

Polacy chętnie kupują mrożonki © pixabay.com

Mrożonki cieszą się wśród Polaków coraz większa popularnością. Z analiz ekspertów Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że wartość tego rynku przekroczyła już 1,8 mld zł. Najchętniej kupowane są mrożone warzywa i dania gotowe.

Przeczytaj także: Żywność mrożona okiem IH

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jakie produkty mrożone Polacy kupują najczęściej?
  • Ile wart jest rynek mrożonek?
  • Gdzie najchętniej kupujemy mrożonki?


Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Polak kupuje mrożonki średnio 14 razy w roku. W okresie od grudnia 2021 r. do listopada 2022 r. podczas jednorazowaych zakupów konsumenci wydawali na mrożonki średnio 10 zł, co oznacza wzrost o 7 proc. rdr. Nabywcy najczęściej sięgają po warzywa oraz dania gotowe – razem stanowią one aż 64 proc. rynku.

Proste i szybkie gotowanie


Mrożone warzywa trafiają do koszyka co trzeciego konsumenta. Warto podkreślić, że zdecydowanie większą popularnością cieszą się mieszanki i zupy (74 proc.) niż mrożonki jednorodne (26 proc.).
Polacy cenią sobie łatwość i szybkość przygotowania posiłków. Kupując odpowiednie mieszanki, mają w zamrażarce pokrojony i obrany produkt, który nie wymaga dużej inwencji kulinarnej. Dzięki temu nawet osoby niepotrafiące gotować, mogą samodzielnie przygotować ciepły, domowy posiłek – podkreśla Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

fot. pixabay.com

Polacy chętnie kupują mrożonki

Ponad 60 proc. rynku stanowią mrożone warzywa i dania gotowe.


Prym wiedzie… pizza


Drugim, niemalże tak samo częstym wyborem, są dania gotowe. Szczególnie pizza, która stanowi aż 19 proc. wszystkich kupowanych mrożonek w 2022 roku. Z danych Panelu GfK wynika, że przeciętny Kowalski wydał na nią średnio 64 zł. W przypadku tego typu produktu obserwujemy wyraźny trend wzrostowy, zarówno w ujęciu wartościowym (+19 proc.), wolumenowym (+11 proc.), jak i liczby dokonanych transakcji (+7 proc.).
Potencjał tej kategorii zakupowej dostrzegają producenci, którzy stale rozbudowują portfolio swoich produktów. Tylko od stycznia do listopada 2022 roku oferta pizzy mrożonej w Polsce powiększyła się o około 80 nowych produktów – dodaje Jakub Dubniak.

Po mrożonki do dyskontów


Inflacja i podwyżki cen powodują, że konsumenci coraz częściej zaciskają pasa i wybierają kanały zakupowe oferujące korzystne ceny. To sprzyja rozwojowi dyskontów – w przypadku mrożonek mają one aż 54 proc. udziałów w rynku w ujęciu wartościowym.
W trosce o domowe budżety, nabywcy znacznie częściej sięgają po produkty marek własnych. Ich przewagą jest korzystna cena przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Obecnie artykuły private label stanowią 49 proc. wartości kupowanych mrożonek – wyjaśnia Jakub Dubniak.
Zdaniem eksperta Panelu GfK mimo wzrostów cen, kategoria zachowała stabilną pozycję na rynku i nic nie wskazuje na zmiany w najbliższych miesiącach.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: