Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
2023-03-27 10:09
Do Google po poradę lekarską © pixabay.com
Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników
Informacje o źródłach ruchu pozwalają określić, z jakiego typu stron użytkownicy trafili na dany serwis. Analizie poddano po 5 największych pod względem zasięgu serwisów z dwóch kategorii - “Humor” oraz “Zdrowie i medycyna”. Jak się okazało, sposób konsumpcji mediów w obu przypadkach jest odmienny.fot. mat. prasowe
Humor Top5 seriwsów
fot. mat. prasowe
Zdrowie i medycyna Top5 serwisów
Po humor - do “społecznościówek"
Uśrednione dane dla 5 analizowanych serwisów z kategorii “Humor” wskazują, że głównym źródłem ruchu dla tych stron są media społecznościowe. Średnio aż 89% użytkowników, którzy w lutym odwiedzali analizowane strony, przeglądało wcześniej social media. Wynik “zaniża” nieco lider kategorii – demotywatory.pl - w którego przypadku "społecznościówki” były w lutym źródłem ruchu dla 49% użytkowników. Innym, niemal równie popularnym źródłem w przypadku tego serwisu są strony typu referral (48%) i wejścia bezpośrednie (47%). Dane te nie sumują się, ponieważ jeden użytkownik mógł w analizowanym okresie trafić na daną stronę z różnych typów serwisów.
Podobną tendencję obserwujemy podczas analizy ruchu w kontekście odsłon. Średnio aż 81% odsłon na analizowanych wykonują użytkownicy, którzy trafili na nie z social mediów, przy czym demotywatory.pl ponownie “wyłamują się” ze schematu. W przypadku popularnej strony z memami, głównym źródłem ruchu dla odsłon jest direct, a więc bezpośrednie wejścia na stronę (40%). Media społecznościowe są źródłem ruchu jedynie dla 10% odsłon wykonywanych na “demotywatorach”.
Analiza źródeł ruchu w kontekście czasu spędzonego na stronach z kategorii “Humor” potwierdza powyższe wnioski. Po raz kolejny przeważa social - średnia dla TOP 5 serwisów wynosi 77% - który stronie demotywatory.pl dostarcza jedynie 2% czasu spędzonego na witrynie w skali miesiąca.
fot. mat. prasowe
Po porady medyczne – do wyszukiwarki
Zupełnie inną charakterystykę mają strony z kategorii “Zdrowie i medycyna”. Z analizy uśrednionych danych dla TOP 5 serwisów o tej tematyce wynika, że głównym źródłem ruchu są w ich przypadku wyszukiwarki internetowe. Ich przewaga nad innymi typami stron nie jest już tak wyraźna jak w poprzednim przykładzie.
Wprawdzie wyszukiwarki są najpopularniejszym źródłem ruchu w kontekście analizy użytkowników (średnio 72% z nich trafia na TOP 5 serwisów kategorii z wyszukiwań), jednak swoje źródło w “searchu” ma jedynie 49% odsłon wykonywanych na stronach o tematyce zdrowotnej. 32% z nich pochodzi z serwisów innych niż social i search (źródło referral).
Również połowa czasu spędzonego na największych stronach o zdrowiu pochodzi z wyszukiwarek internetowych – odsetek ten wynosi równe 50%. Na drugim miejscu ponownie uplasowały się źródła typu “referral” (34%). Warto zauważyć, że w kategorii “Zdrowie i medycyna” poszczególne serwisy w top 5 różnią się między sobą, jeśli chodzi o dominujące źródła ruchu.
fot. mat. prasowe
Zdrowie i medycyna
Informacje o źródłach ruchu dostępne są w badaniu Mediapanel od początku 2023 r. Umożliwiają określenie, z jakiego typu stron użytkownicy trafili do danego serwisu w podziale na:
- direct (bezpośrednie wejścia na stronę),
- search (wyszukiwarki),
- social (media społecznościowe)
- oraz referral (pozostałe źródła).
Dane dostępne są dla stron audytowanych i nieaudytowanych, w podziale na platformy PC, Phones oraz PC + Phones.
Dostęp do nowego typu danych mają wszyscy użytkownicy Mediapanelu, niezależnie od posiadanego typu pakietu dostępowego do badania. Źródła ruchu dostępne są również za pośrednictwem API.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)