Muzyka cyfrowa w 2006 r.
2006-12-09 00:30
Przeczytaj także: Nielegalna muzyka u 58% Amerykanów
Można nawet stwierdzić, że to te urządzenia doprowadziły do przyjęcia się muzyki cyfrowej w społeczeństwie w 2006 roku. - Ponad 60 proc. posiadaczy przenośnych odtwarzaczy muzyki regularnie pobiera piosenki z internetu. 58 proc. użytkowników iPodów oraz 44 proc. użytkowników innych odtwarzaczy MP3 tworzy w ten sposób swoje playlisty. Ściągana z internetu muzyka może pochwalić się 25 proc. penetracją rynku - wylicza David Card, vice president i senior analyst z JupiterResearch.Badania wskazują także na rosnące rozmiary kolekcji muzyki cyfrowej w ciągu ostatnich trzech lat. Nadal jednak zaledwie 18 proc. dorosłych internautów może się pochwalić zbiorem przekraczającym tysiąc utworów cyfrowych na swoich komputerach.
- Tradycyjne metody promowania muzyki, takie jak radio i teledyski, nadal jednak wywierają największy wpływ na decyzje zakupowe klientów - zauważa David Schatsky, president JupiterKagan.
Raport JupiterResearch, zatytułowany "US Music Consumer Survey, 2006", sugeruje, iż przenośne odtwarzacze MP3, na czele z iPodem, skutecznie podnoszą świadomość produktów i usług cyfrowych. W 2006 roku to one przyczyniły się do szerokiego przyjęcia się tych produktów i usług muzycznych.
Raport podaje odpowiedzi na takie zagadnienia, jak sposób korzystania z muzyki cyfrowej i internetowej, określenie grupy będącej najlepszym odbiorcą muzyki i promocji internetowej oraz wskazanie na usługi i inne elementy istotne z punktu widzenia poszczególnych segmentów.
oprac. : Mediarun.pl