Przeczytaj także:
Bank przyjazny dla przedsiębiorców
W kolejnej tabeli i na wykresie przedstawiono zróżnicowanie wybranych wyników pomiędzy dwiema kategoriami klientów.
Zróżnicowanie ocen w wybranych zakresach pytań pomiędzy klientami tradycyjnymi i elektronicznymi.
Zróżnicowanie ocen w wybranych zakresach pytań pomiędzy klientami tradycyjnymi i elektronicznymi.
Kliknij, aby przejść do galerii (11)
Porównując opinie grupy klientów tradycyjnych i elektronicznych można zauważyć, iż zakres ocen w poszczególnych kategoriach takich jak: bezpieczeństwo klienta, konkurencyjność kosztów produktów dłużnych (debetów i kredytów) i zaufanie do stabilności współpracy oferowanej przez bank klienci oceniają bardzo podobnie (odnotowano małą rozpiętość ocen - największą 0,5 punktu). Bardzo cieszy, iż oceny bezpieczeństwa u klientów tradycyjnych i elektronicznych rozkładają się podobnie.
Największe różnice w ocenie między klientami tradycyjnymi a elektronicznymi można zauważyć w:
-
konkurencyjności oprocentowania depozytów - 0.14 punktu
-
konkurencyjności kosztów produktów operacyjnych (obsługa konta, kart) - 0.13 punktu
-
przejrzystości wprowadzania zmian w oprocentowaniu i prowizjach oraz opłacalności współpracy (relacja korzyści do kosztów) - 0.10 punktu
Klienci elektroniczni oceniają wyżej konkurencyjność opłat za czynności operacyjne, natomiast zdecydowanie niżej konkurencyjność depozytów oraz produktów dłużnych. Również ogólna ocena opłacalności współpracy z bankiem jest wyższa u klientów operacyjnych.
Wyniki badań klientów tradycyjnych w latach 2004-2006
Przedstawiony poniżej zestaw wykresów pokazuje kształtowanie się ocen klientów tradycyjnych w latach 2004-2006.
Jak wykazały badania w 2006 roku wzrosły oceny kwalifikacji pracowników w zakresie obsługi klientów we wszystkich kategoriach bankowych. Największy wzrost można zanotować w kategorii banków komercyjnych i banków spółdzielczych. Wyniki uzyskane w tym roku świadczą o tym, że banki wyciągają wnioski z wcześniejszych ocen klientów.
Wykres obrazuje niewielką poprawę w bankach komercyjnych i znaczny wzrost oceny środowiska obsługi klientów w bankach spółdzielczych i oddziałach bankowych. Bardzo cieszą takie zmiany, ponieważ dla wielu respondentów ważny jest wysoki standard środowiska obsługi klientów.