Płatności internetowe Polaków 2006
2007-02-09 00:19
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
Firmy Money.pl oraz eCard S.A., podsumowały rynek płatności internetowych w 2006 roku. Szczegółowej analizie poddano zwyczaje zakupowe Polaków, profil użytkowników Internetu oraz klientów sklepów i aukcji internetowych, zbadano najpopularniejsze formy płatności oraz stosunek Polaków do bankowości internetowej.Jak wynika z raportu, łączna liczba transakcji przeprowadzanych kartami płatniczymi w środowisku wirtualnym wzrosła o 54 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Mimo to za zakupy internetowe nadal najchętniej płacimy gotówką. E-commerce w Polsce kolejny rok rozwija się bardzo dynamicznie, ale sporo jest jeszcze do zrobienia w dziedzinie produktów do płatności on-line – to główny wniosek raportu przygotowanego przez Money.pl i eCard S.A.
Jak podkreśla Konrad Korobowicz, Prezes Zarządu eCard S.A. –„Dynamiczny rozwój handlu internetowego w ubiegłym roku w Polsce nie jest niespodzianką. W obliczu coraz bardziej powszechnego i tańszego dostępu do Internetu, większej wiedzy na temat wirtualnego środowiska, sklepy on-line oraz aukcje stają się jednym z głównych kanałów zakupowych. Oczywiście jest jeszcze wiele do zrobienia, stale jesteśmy daleko za krajami Europy Zachodniej i Stanami Zjednoczonymi głównie pod względem informatyzacji i edukacji informatycznej oraz kosztów korzystania z Internetu. Wiele do nadrobienia mają również instytucje finansowe, których produkty niedostosowane są do bieżących potrzeb klienta. Raport eCardu i Money.pl wyraźnie pokazuje, że kart wirtualnych dedykowanych płatnościom internetowym, jest na rynku wyłącznie 37 tysięcy, czyli 0,16 proc. wszystkich kart płatniczych[…]”.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl