Telekomunikacyjne Centrum Informacji Konsumenckiej
2007-02-19 00:05
Przeczytaj także: Fałszywe rachunki telefoniczne
W Centrum Informacji Konsumenckiej będzie można uzyskać poradę m.in.:- jak reklamować rachunek telefoniczny,
- na co zwracać uwagę zawierając umowę na usługi: telefonii stacjonarnej, mobilnej (komórki) lub o dostęp do Internetu,
-
czego można żądać od dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
kto to jest przedsiębiorca wyznaczony i jakie ma obowiązki, - jak można rozstrzygnąć spór z dostawcą usług itp.
Pracownicy CIK odpowiedzą na pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych i pocztowych, natomiast nie będą kompetentni do udzielenia informacji, jeśli sprawa będzie spoza zakresu działania Prezesa UKE. Jednakże w miarę możliwości postarają się podać informację do jakiej instytucji należy się zwrócić w danej sprawie.
Zorganizowanie Centrum Informacji Konsumenckiej jest wynikiem dużej liczby pytań kierowanych przez użytkowników usług telekomunikacyjnych i pocztowych do UKE, zarówno na piśmie, elektronicznie jak i telefonicznie. Wielu użytkowników tych usług podkreśla potrzebę istnienia rzetelnego i obiektywnego źródła informacji o usługach telekomunikacyjnych i pocztowych. Klienci zwracający się z pytaniami i wątpliwościami do biur obsługi klienta operatorów nie zawsze są kompleksowo informowani, a zdarza się, że udzielane przez różnych pracowników informacje w tej samej sprawie są sprzeczne.
Stworzenie CIK powinno przyczynić się do bardziej świadomego korzystania z usług telekomunikacyjnych i pocztowych przez konsumentów.
Opłata za połączenie z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE zgodnie z cennikiem operatora.
![Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK [© Voyagerix - Fotolia.com] Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklamacja-bez-paragonu/Auchan-odmawial-prawa-do-reklamacji-bez-paragonu-Interweniowal-UOKiK-156700-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl