Internet wspiera turystykę
2002-10-22 12:10
Obroty firm turystycznych nie należą do rekordowych. Jednak bez internetu branża turystyczna znalazłaby się w katastrofalnej sytuacji, uważają analitycy z Forrester Research.
Forrester wykonał badania wśród 9 tysięcy gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wynika z nich, że ponad 60% internautów planuje podróże, wakacje i wyjazdy z pomocą globalnej sieci. Przyczyną zwrócenia się do internetu są specjalne, tańsze oferty wirtualnych biur podróży. Obroty ze sprzedaży usług turystycznych poprzez sieć wyniosą w ty roku najprawdopodobniej 22,6 miliarda dolarów. Szacuje się, że w 2007 roku liczba ta sięgnie 49,7 miliarda dolarów.
Analitycy radzą internetowym biurom podróży, żeby przygotowywały się do walki o grupę niezdecydowanych klientów, którzy nie są przywiązani do jednej marki, a w sieci poszukują przede wszystkim korzystnych cenowo ofert.
Forrester ostrzega przed e-mailowym marketingiem. 40% badanych podało, że nie zwracają uwagi na reklamę rozsyłaną pocztą elektroniczną, ponieważ jest jej już po prostu zbyt dużo.
oprac. : Jerzy Piątek / CentrumPrasowe.net
Więcej na ten temat:
wirtualne biura podróży