Chociaż w styczniu w rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwyciężyła Rzeczpospolita, to jednak największym zaskoczenim jest czwarta pozycja tygodnika Wprost, który wyprzedził Życie Warszawy. W pierwszej piętnastce znalazły się jedna stacja telewizyjna - TVN24 oraz dwie radiowe - RMF FM i PR1. Głównym tematem szczegółowym cytowań była lustracja w Kościele w kontekście abp. Stanisława Wielgusa.
Przeczytaj także:
Najczęściej cytowane media XII 2006
Analizę IMM-u przeprowadzono na podstawie 8159 przekazów mediowych z okresu 1 - 31 stycznia 2007 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 10 147 razy (4377 razy w prasie, 3788 w telewizji i 1982 w radiu). Jest to rekordowa liczba cytowań – nigdy wcześniej w historii rankingu IMM nie powoływano się na doniesienia innych mediów aż 10 147 razy.
W styczniowym rankingu najczęściej cytowanych mediów pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita z 1770 powołaniami. Rzeczpospolita była najczęściej cytowana w przeglądach mediów, w kontekście współpracy B. Wołoszańskiego ze służbami wywiadowczymi oraz lustracji w Kościele.
Gazeta Wyborcza spadła na drugą pozycję - 1367 cytowań. Na trzecim miejscu znalazł się Dziennik (1315 powołań).
Dużą niespodzianką jest czwarta pozycja tygodnika Wprost. Inne media powoływały się na ten tygodnik aż 798 razy. Po raz pierwszy w historii rankingu Wprost zajął tak wysokie miejsce i tym samym zepchnął na 5. pozycję tytuł od dawna zajmujący miejsce 4. – Życie Warszawy. Jest to jednocześnie miażdżące zwycięstwo Wprost w zestawieniu tygodników opinii. Na znaczący wzrost powołań wpłynęła wersja elektroniczna tygodnika Wprost, a także publikacje na temat rzekomej agenturalnej przeszłości Marka Borowskiego, polityki polskiej, lustracji w kościele i współpracy ks. abp. Stanisława Wielgusa ze służbami PRL. Newsweek cytowano 182 razy (14. miejsce w rankingu), a Politykę 98 razy (poza pierwszą piętnastką).