Rynek suplementów diety w Polsce
2007-04-11 00:44
Przeczytaj także: Suplementy diety - źródła informacji
fot. mat. prasowe
Jedna czwarta respondentów czuje zagrożenie ze strony konkurencji. W rzeczywistości, na rynku polskim po 2004 r. pojawiło się bardzo wiele firm, które postanowiły produkować, dystrybuować lub importować suplementy diety. Wiele z nich to jednak niewielkie podmioty, zatrudniające do dziewięciu osób, które mają podstawy obawiać się konkurencji ze strony koncernów farmaceutycznych. Duże firmy farmaceutyczne również dostrzegły potencjał rynku suplementów diety oraz dysponują znacznie większymi funduszami, które mogą przeznaczyć np. na reklamę swoich produktów. Jednak ponieważ rynek suplementów diety w Polsce rośnie bardzo szybko, wciąż jeszcze jest na nim miejsce dla mniejszych firm, które chcą zająć się obrotem tymi produktami. Pomimo obaw związanych z dużą konkurencją, bardzo niewielu respondentów było pesymistycznie nastawionych co do rozwoju sytuacji na rynku.
Generalnie, pomimo omówionych problemów, dominuje optymizm i z odpowiedzi respondentów badania PMR wynika, że rynek suplementów diety w Polsce ma bardzo dobrą przyszłość.
![Suplementy diety niedocenione Suplementy diety niedocenione](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dieta/Suplementy-diety-niedocenione-5297-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl