Samochody dostawcze III 2007
2007-04-13 00:57
Na rynku samochodów dostawczych pojawiło się w marcu 2007 roku 4 tys. 417 nowych pojazdów - podał w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. To rekordowo wysoki rezultat sprzedaży nie tylko od dnia przystąpienia Polski do UE, ale co najmniej od początku 2002 roku.
Przeczytaj także: Samochody dostawcze XI 2006
Sprzedaż marcowa była o niemal 22 procent większa niż w lutym bieżącego roku i o ponad 29,7 procent większa niż w marcu ubiegłego roku. Łącznie w pierwszym kwartale 2007 roku sprzedano na polskim rynku 10 tys. 984 pojazdy dostawcze, o 31,5 procent więcej niż przed rokiem.Producentem najchętniej kupowanych samochodów użytkowych jest Fiat. Dotychczasowa sprzedaż marki wyniosła 2.299 sztuk, o 12,5 procent więcej niż rok wcześniej, z czego 839 sztuk to wynik marcowy. Udział Fiata w polskim rynku stanowi obecnie 20,9 procent.
Na drugiej pozycji znajduje się Volkswagen, którego samochody znalazły od początku roku 1.568 nabywców, w tym 617 osób dokonało zakupu w marcu. Zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i sumarycznym sprzedaż niemieckiej marki dynamicznie wzrosła - odpowiednio o 78,3 i 68,8 procent. Udział w rynku zwiększył się tym samym z 11,1 do 14,3 proc.
Trzeci producent na rynku - Renault - w marcu sprzedał 568 pojazdów, o 51,5 procent więcej niż rok wcześniej, a łącznie - 1.457 samochodów, co oznacza 44,4 procent wzrostu w ciągu roku. Renault stanowi obecnie 13,3 procent polskiego rynku (przed rokiem było to 12,1 procent).
Dalsze dwie pozycje w rankingu zajmują Citroen i Peugeot. Szósta lokata należy do Forda. Na siódmym miejscu uplasował się Mercedes, a na ósmym Opel - jedyny producent, którego wynik skumulowany i miesięczny są mniejsze niż przed rokiem. Zamykające pierwszą dziesiątkę notowania Intrall i Nissan osiągnęły większe wyniki niż w ubiegłym roku.
Przeczytaj także:
Samochody dostawcze III 2008
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl