Skuteczny mailing - podstawowe zasady e-mail marketingu
2007-06-14 14:05
Przeczytaj także: E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu
Podsumowanie
Ilość e-maili wysyłanych w celach marketingowych wzrasta rocznie o 30% wynika z raportu Direct Marketing Association. Główną przyczyną wzrostu są niskie koszty i rosnąca efektywność tej formy promocji. Ostatnie dane ujawniły, iż odsetek odpowiedzi na maile wzrasta i obecnie kształtuje się na poziomie od 3 do 8% a przy wąskiej segmentacji klientów może być znacznie większy.
Z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę SARE wynika, że stale rośnie popularność newsletterów, które obecnie subskrybuje już 90% ankietowanych. Odnotowano również poprawę postrzegania otrzymywanych wiadomości, gdyż 75% subskrybentów wyraża się o nich pozytywnie. Znacznej zmianie uległa także preferowana częstotliwość otrzymywania newsletterów. Obecnie blisko 1/3 osób deklaruje chęć odbierania mailingu nawet kilka razy w tygodniu pod warunkiem, że będzie rzeczowy, czytelny oraz w każdej chwili (i w prosty sposób) będzie można z niego zrezygnować. Preferowanym formatem newsletterów dla większości respondentów (80%) jest format HTML, tylko pracownicy działów IT są zwolennikami formatu tekstowego. Z raportu wynika także, że w prawdzie ponad połowa przedsiębiorstw nie wykorzystuje jeszcze poczty elektronicznej w działalności promocyjnej ale 65% z nich zamierza wdrożyć mailing w przyszłości, gdyż już teraz dostrzega wymierne korzyści wynikające z wykorzystania e-mail marketingu. Firmy najczęściej doceniają możliwość intensyfikacji kontaktów z klientami, zwiększenie liczby odwiedzin strony WWW oraz niskie koszty komunikacji za pomocą korespondencji elektronicznej [SA06].
W związku z powyższym jeżeli Państwa firma nie uruchomiła newslettera na swojej stronie internetowej to najwyższy czas aby to zrobić. Na rynku oprogramowania istnieje duży wybór programów do tzw. mass mailingu lub e-mail marketingu dzięki którym, będzie możliwe automatyczne zbieranie adresów e-mail potencjalnych klientów a następnie prowadzenie spersonalizowanej kampanii mailingowej.
Dobra baza adresowa (odpowiednio stargetowana) pozwoli Państwu budować zaufanie wśród bieżących lub przyszłych klientów a także poprawić wizerunek firmy a tym samym zwiększyć przychody.
Zanim jednak zaczniecie wysyłać masową korespondencję, zaleca się zapoznanie z Ustawą o ochronie danych osobowych oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, gdyż bez lektury powyższych artykułów nadawca mailingu, nieświadomie może stać się tzw. spamerem i trafić na listę źródeł spamu (czytaj RBL - Relay Block List) przez co korespondencja wysyłana z Państwa firmy od razu będzie kasowana przez oprogramowanie do walki ze spamem i nie dotrze do żadnego odbiorcy.
Autor publikacji jest wykładowcą Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach oraz producentem popularnego programu AnoMail 2007 do wysyłania newsletterów oraz obsługi subskrypcji listy mailingowej
Literatura:
[EW07] Encyklopedia Wikipedia, E-mail marketing, http://pl.wikipedia.org/wiki/E-mail_marketing, 2007
[HM03] Harper M., Interspire.com, 15 Email-Marketing Best Practices, www.sendstudio.com, 2003
[MP07] Majewski P., Czas na e-biznes, Helion, Gliwice 2007
[RL07] Rusiecki P., M. Lebuda, Mass mailing w małym przedsiębiorstwie, Materiały Konferencyjne SWO 2007, AE Katowice, Katowice 2007
[SA05] SARE, 40 zasad e-mail marketingu, Broszura reklamowa, www.sare.pl, 2005
[SA06] SARE, Raport z III badania wykorzystania poczty elektronicznej, www.sare.pl, 2006
![Jak Prawo telekomunikacyjne uderza w marketing [© thodonal - Fotolia.com] Jak Prawo telekomunikacyjne uderza w marketing](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Prawo-telekomunikacyjne/Jak-Prawo-telekomunikacyjne-uderza-w-marketing-188914-150x100crop.jpg)
oprac. : Przemysław Rusiecki / www.ANOMAIL.pl