Roaming - czyli jak tanio dzwonić za granicą?
2007-07-03 13:28
Przeczytaj także: Bruksela zwycięża w walce o roaming
Jak wybrać eurotaryfę?
Z chwilą wejścia w życie niniejszej regulacji operatorzy są obowiązani do dostosowania swoich cen do powyższych stawek w terminie 30 dni.
Wszystkim klientom korzystającym z roamingu oferuje się eurotaryfę. W ciągu miesiąca od wejścia w życie rozporządzenia klientom umożliwia się dokonanie wyboru eurotaryfy lub jakiejkolwiek taryfy roamingowej. Klienci mają dwa miesiące na poinformowanie operatora o dokonanym wyborze. Klienci, którzy w ciągu dwóch miesięcy nie dokonają wyboru zostaną objęci eurotaryfą automatycznie. Eurotaryfa zostanie aktywowana nie później niż miesiąc po otrzymaniu przez operatora macierzystego wniosku klienta.
W przypadku klientów, którzy przed wejściem w życie rozporządzenia dokonali wyboru taryfy roamingowej lub pakietu roamingowego innych niż eurotaryfa i nie dokonają wyboru przejścia na eurotaryfę, pozostaną objęci uprzednio wybraną taryfą lub pakietem.
Po zakończeniu 3-miesiecznego okresu przejścia na eurotaryfę, każdy klient będzie mógł żądać w dowolnym momencie zmiany eurotaryfy na inną lub przejścia na eurotaryfę. Zmiana taryfy jest bezpłatna i ma być dokonana w ciągu jednego dnia roboczego od otrzymania wniosku.
W związku z tym w interesie klientów korzystających z roamingu oraz planujących rozpoczęcie korzystania z tej usługi jest dokonanie wyboru taryfy i zgłoszenie tego operatorowi.
Informacje o opłatach roamingowych
Każdego klienta, który znajdzie się na terytorium innego państwa członkowskiego, operator zobowiązany jest poinformować automatycznie o opłatach za wykonanie i odbieranie połączeń za pomocą tekstowej usługi informacyjnej. Te podstawowe zindywidualizowane informacje są udzielane klientowi bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki i obejmują maksymalne opłaty, którymi klient może zostać obciążony zgodnie z posiadanym planem taryfowym za:
- wykonywanie połączeń w odwiedzanym kraju;
- wykonywanie połączeń do państwa członkowskiego jego sieci macierzystej;
- odbieranie połączeń przychodzących.
Klientom niewidomym lub niedowidzącym informacje te mogą być przekazywane bezpłatnie poprzez połączenie głosowe.
Bardziej szczegółowe informacje cenowe dotyczące opłat roamingowych za połączenia głosowe, wiadomości SMS, MMS i inne usługi transmisji danych klienci mogą otrzymać bezpłatnie. Informacje te mogą być uzyskiwane za pomocą SMS lub połączeń głosowych w sieci ruchomej (poprzez wskazany przez operatora bezpłatny numer, gdzie klient będzie mógł uzyskać informacje o opłatach). Żądanie udostępniania takich informacji klient powinien złożyć pod bezpłatnym numerem wskazanym przez operatora.
Operator jest także zobowiązany do udzielenia pełnych informacji dotyczących opłat roamingowych wszystkim użytkownikom przy zawieraniu umowy o świadczeniu usług telekomunikacyjnych oraz do udzielania informacji o każdorazowej zmianie opłat roamingowych.
Przeczytaj także:
Plus: roaming dla pre-paid

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
roaming, opłaty roamingowe, roaming międzynarodowy, opłaty za usługę roamingu międzynarodowego