Dziennikarze kontra specjaliści od public relations
2007-08-24 11:36
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
Celem badań było uzyskanie opinii dziennikarzy na temat obecnej współpracy ze specjalistami public relations oraz oceny przydatności narzędzi public relations i spodziewanych trendów w wykorzystaniu tych narzędzi w ciągu najbliższych dwóch lat.Większość dziennikarzy (aż 79%) ocenia współpracę z PR-owcami jako partnerską lub raczej partnerską, natomiast połowa badanych jest zadowolona z częstotliwości kontaktów z PR-owcami, a tylko 20% uważa je za zbyt częste. Przeczy to obiegowym opiniom, o wzajemnej niechęci dziennikarzy i specjalistów ds. PR, a także o nachalności drugiej z tych grup. To, co z kolei najbardziej irytuje dziennikarzy u PR-owców to niedotrzymywanie obietnic (tę odpowiedź wskazało 61,8% badanych), brak merytorycznego przygotowania do udzielania odpowiedzi (52,7%) oraz tzw. follow-up, czyli pytanie o termin publikacji przesłanego materiału (50,9%).
fot. mat. prasowe
Autorzy raportu poprosili też dziennikarzy o spontaniczne wskazanie trzech działów PR firm informatycznych, z którymi współpracuje im się najlepiej. Najlepsze wyniki uzyskały Microsoft (38,5% dziennikarzy) oraz Acer (6%). Badanych poproszono również o spontaniczne wskazanie agencji PR, z którymi współpraca przebiega najlepiej. Jako takie dziennikarze ocenili ITBC Communication (prawie 13% dziennikarzy), Sigma Poland oraz Mmd Coroporate Communications (niemal 11%), a także Rowland i Indalo PR (7%), co wynika zapewne z faktu, że agencje te mają bogate portfolio klientów z tego rynku.
fot. mat. prasowe
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl