Pokaz telefonii WLAN
2003-07-17 00:06
Cisco Systems Poland oraz Intel Poland Developments przeprowadziły na specjalnej konferencji prasowej pierwszą w naszym kraju publiczną demonstrację działania bezprzewodowej telefonii IP wykorzystującej technologię transmisji głosu w sieciach Wi-Fi (Voice over IP over WLAN; VoWLAN).
Przeczytaj także: Szybsze Wi-Fi zatwierdzone
W ramach demonstracji pokazano wykorzystanie sieci bezprzewodowej zbudowanej w oparciu o standard 802.11b do realizacji bezprzewodowej telefonii IP. Wykonywano połączenia telefoniczne pomiędzy bezprzewodowym telefonem IP Cisco 7920, a notebookiem wyposażonym w procesor Intel® Centrino™ i program Cisco SoftPhone, jak również połączenia obu urządzeń ze stacjonarnym telefonem IP, a także ze stacjonarnymi i komórkowymi aparatami telefonicznymi podłączonymi do tradycyjnej sieci telefonicznej.Bezprzewodowe telefony IP 7920 zostały oficjalnie ogłoszone przez Cisco Systems 28 kwietnia b.r., natomiast w sprzedaży są dostępne od końca czerwca. Pierwszym klientem w Polsce, który je nabył – a zarazem jednym z pierwszych na świecie - jest fabryka Toyota Motor Manufacturing Poland.
Funkcjonowanie bezprzewodowej telefonii IP i transmisji głosu w sieciach WLAN wymaga obsługi jakości usług (QoS) zarówno przez bezprzewodowe urządzenia klienckie, jak i przede wszystkim przez urządzenia infrastruktury. Odpowiednie funkcje zostały zaimplementowane w punktach dostępowych Cisco Aironet 350, 1100 i 1200. Specyfikacja 28 ponadstandardowych funkcji związanych nie tylko z transmisją głosu, ale także z bezpieczeństwem, realizacją sieci wirtualnych, oraz zarządzaniem zostały nieodpłatnie przekazane w ramach programu Cisco® Compatible Extensions (CCX) zarówno Intelowi (który wykorzystał je w platformie Centrino), jak i kilkunastu innym producentom układów scalonych do urządzeń bezprzewodowych.
Intel i Cisco nawiązały też współpracę w zakresie wspierania rozwoju sieci bezprzewodowych w Polsce. Pierwszym klientem, który zdecydował się na wdrożenie rozwiązań Cisco i Intela jest PKN Orlen. W biurze PKN Orlen zainstalowano punkty dostępowe Cisco Aironet, które komunikują się w standardzie 802.11b z komputerami przenośnymi opartymi na technologii mobilnej Intel® Centrino™.
"Zamierzamy również wdrożyć bezprzewodowe punkty publicznego dostępu do Internetu (tzw. hot-spoty) na kluczowych stacjach benzynowych. Obecnie testujemy 5 takich instalacji. Wkrótce podróżujący po Polsce z notebookiem będzie mógł zatrzymać się na kawę na naszej stacji i zasięgnąć informacji w Internecie lub przeczytać pocztę elektroniczną." – powiedział Jerzy Tomasz Bielec, Dyrektor Biura Informatyki PKN Orlen S.A.
Przeczytaj także:
W T-Mobile nowa oferta Magenta Dom

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl