Reklama behawioralna skuteczniejsza niż kontekstowa
2007-09-20 11:56
Przeczytaj także: Reklama kontekstowa ARBOmedia i Interia
Badanie ujawnia, że w niektórych kategoriach targetowanie behawioralne daje lepsze rezultaty nawet o 22 proc. Okazuje się również, że odbiorcy reklam behawioralnych są bardziej wartościową grupą konsumentów niż odbiorcy reklam kontekstowych, gdyż 93 proc. z nich robi zakupy w sieci. Odbiorcy podatni na reklamy behawioralne mają też zazwyczaj wyższe dochody, wydają w Internecie więcej pieniędzy i robią zakupy w sieci częściej niż inni.Targetowanie behawioralne wygrywa także z kontekstowym, jeśli chodzi o uwagę odbiorców. 17 proc. więcej konsumentów, którzy zakupili w Internecie sprzęt komputerowy oraz 18 proc. więcej internautów, którzy przez Internet kupili samochód, jest bardziej podatnych na reklamę behawioralną niż na kontekstową.
W badaniu JupiterResearch, przeprowadzonym w kwietniu tego roku, wzięło udział 2 035 respondentów.
![Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024 [© Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-w-XII-2024-264581-150x100crop.jpg)
oprac. : Mediarun.pl