Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
2007-11-09 00:51

Liczba maili otrzymywanych w ciągu dnia. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kiedy wysłać newsletter?
Liczba otrzymywanych przez nas wiadomości utrzymuje się na stałym poziomie. Największa grupa respondentów (30%) deklaruje odbieranie od czterech do dziesięciu e-maili dziennie. Nieznacznemu ograniczeniu uległo zjawisko spamu. Przyczyniło się do tego z pewnością powszechne stosowanie filtrów antyspamowych. Nasz stosunek do niezamówionych informacji jest jednak w dalszym ciągu negatywny.fot. mat. prasowe
Liczba maili otrzymywanych w ciągu dnia.
Liczba maili otrzymywanych w ciągu dnia.
Bardzo chętnie otrzymujemy za to newslettery. Aż 90% badanych zapisanych jest przynajmniej na jedną listę subskrypcyjną, a 78% ma pozytywną opinię o tej formie komunikacji. Ankietowani preferują wiadomości rzeczowe i czytelne, natomiast najbardziej irytuje ich brak możliwości rezygnacji z subskrypcji oraz niepoprawne wyświetlanie grafik. Newslettery najchętniej chcieliby znajdować w swoich skrzynkach w poniedziałki przed ósmą rano.
Warto zwrócić uwagę, że spośród menedżerów wykorzystujących e-mail marketing w działaniach promocyjnych aż 89% twierdzi, że przynosi on firmie wymierne korzyści (głównie większą liczbę kontaktów z klientami oraz wzrost liczby odwiedzin serwisu internetowego). Stąd nie dziwi fakt, że 64% z nich deklaruje zwiększenie zaangażowania w tę formę komunikacji.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono za pomocą ankiety internetowej składającej się z 33 pytań na liczbie 3260 respondentów. Badanie trwało od 28 maja do 29 czerwca 2007.
![E-mail marketing w Polsce 2015 [© Marco2811 - Fotolia.com] E-mail marketing w Polsce 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-mail/E-mail-marketing-w-Polsce-2015-165909-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl