Polacy w sieci: zakupy przez Internet coraz popularniejsze
2007-11-13 01:19
Przeczytaj także: Konsumenci stawiają na zakupy in-line
W Polsce pierwsze porównywarki zaczęły powstawać zaledwie kilka lat temu. Od tego czasu trwa zacięta walka o dominację na rynku. Szacuje się, że w zeszłym roku powstało około 20 nowych portali. Jednocześnie eksperci przyznają, że w naszych warunkach prawo bytu ma zaledwie kilka z nich. Jest więc o co walczyć.
Samo stworzenie porównywarki cen nie jest oczywiście gwarancją sukcesu. Każdy kto decyduje się na taką działalność musi obserwować konkurencję, ale przede wszystkim musi zapewnić swoim klientom usługi najwyższej jakości.
Perspektywy na przyszłość
Jak twierdzi Robert Hałacz z firmy Gemius, która odpowiedzialna jest za badanie rynku internautów w Polsce, to według prognoz do 2010 roku wartość polskiego handlu w Internecie powiększy się do 4 mld euro. Oznacza to wzrost o 300%!
Nasz rodzimy rynek e-commerce ma bez wątpliwości ogromne perspektywy rozwoju. Czynnikami, które mają na to główny wpływ są m.in.:
- dynamiczne i wciąż rosnące nasycenie Internetem,
- wyrównywanie się różnic pomiędzy dochodami Polaków, a mieszkańcami reszty Unii Europejskiej,
- globalizacja rynku,
- polepszanie się oferty sklepów i usprawnieniu ich funkcjonowania oraz zwiększenie ich ilości,
- upowszechnienie kart płatniczych i kont internetowych, dzięki którym przelewy bezpośrednie z banków są o wiele łatwiejsze.
- poziom rozwoju Internetu oraz tzw. indeksu aktywności, czyli stażu korzystania z globalnej sieci,
- zaawansowanie i biegłość w wykorzystywaniu Internetu oraz narzędzi, które oferuje sieć.
A co mogą zrobić właściciele sklepów internetowych aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów? Aż 40% przebadanych przez Gemius internautów przyznaje, że przekonałaby ich niższa cena. Ponad 19% liczyłoby na niższe koszty przesyłki lub zupełnie bezpłatną dostawę, natomiast ponad 24% respondentów chciałoby aby zlikwidowane zostały różnego rodzaju niedogodności wynikające w trakcie dokonywania zakupów. Zatem do dzieła!
oprac. : eGospodarka.pl