Pomoc publiczna w Polsce 2006
2007-11-28 12:29
Przeczytaj także: Pomoc publiczna w Polsce 2005
fot. mat. prasowe
Skala zawiłości w udzielaniu pomocy publicznej wg wielkości przedsiębiorstw (%)
Zapytani o poziom znajomości zasad ubiegania się o pomoc publiczną, respondenci bardzo negatywnie ocenili swoje kompetencje. Najlepiej oceniają go respondenci z dużych firm – 1,6 proc., podczas gdy w pozostałych firmach praktycznie nie było osób, które by tak sądziły. Najgorsze zdanie o swojej wiedzy w tej dziedzinie mają mali przedsiębiorcy – 81 proc. z nich uważa swoje kompetencje za małe, z czego 38 proc. – bardzo małe. Następnie: firmy małe – prawie 70 proc., średnie – 63 proc., duże – 55 procent. Im większa firma, tym wyższy deklarowany poziom znajomości zasad ubiegania się o pomoc publiczną. Nie mniej jednak, w całej badanej populacji pozostaje on raczej niski.
Większość – 79 proc. osób, które nigdy nie słyszały o programach pomocy publicznej deklaruje, że chciałaby poznać zasady ubiegania się i przyznawania pomocy publicznej. Najchętniej poznają te informacje przedsiębiorcy zaradzający dużymi firmami – 86 proc., następnie małymi – 85 proc., mikro – 80 proc., najmniej zasady te interesują respondentów ze średnich firm – 69,5 procent.
Według przeprowadzonych badań najważniejszym powodem, dla którego tak wielu przedsiębiorców nie ubiegało się o pomoc publiczną, jest to, że co drugi z nich twierdzi, że nie ma takiej potrzeby. Kolejnym są zniechęcające procedury, a następnie nieświadomość tego, że firma może się ubiegać o pomoc publiczną.
Informacje o badaniu
"Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w 2006 roku" zawiera informacje pochodzące ze sprawozdań rocznych przekazywanych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przez organy udzielające pomocy publicznej. Badanie pt. "Znajomość zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców" przeprowadzono na próbie 1267 osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji strategicznych w przedsiębiorstwach firm: mikro (150 firm), małych (250 firm), średnich (500 firm) oraz dużych (300 firm). Badanie odbyło się w dniach 26 września – 25 października 2006 roku. Przeprowadzone zostało metodą indywidualnego wywiadu dla UOKiK przez PBS DGA Sp. z o.o.
Do pobrania:
Do pobrania:
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl