Popularni rzecznicy praw konsumenta
2007-12-05 12:07
Przeczytaj także: Rzecznicy konsumentów udzielają coraz więcej porad
Zgłaszano również skargi na działalność zakładów energetycznych, gazowniczych, ciepłowniczych, wodociągowych, Poczty Polskiej, PKP oraz związane z utrzymaniem lokali mieszkalnych. Dotyczyły one czynszu, stanu technicznego, mediów: wody, gazu, energii elektrycznej i cieplnej. Niejednokrotnie również do rzecznika zwracali się mieszkańcy z prośbami o interwencję w sprawach wykraczających poza zakres uprawnień rzecznika. Wśród spraw nie posiadających charakteru konsumenckiego znajdowały się m.in.: sprawy członków spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, najemców mieszkań domów komunalnych, sprawy dotyczące prawa pracy, prawa rodzinnego, prawa spadkowego. Konsumenci skarżyli się również na nieuczciwą działalność niektórych firm windykacyjnych, nękających zastraszającymi wezwaniami do spłaty nieistniejącego długu, powołując się na nieistniejące przepisy.Coraz częściej z porady rzeczników pragną również skorzystać przedsiębiorcy. Przedmiotem ich pytań była najczęściej wykładnia przepisów prawa, w szczególności ustawy o sprzedaży konsumenckiej oraz Kodeksu cywilnego.
Adres i telefon swojego rzecznika znaleźć można w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na .
Do pobrania:
![P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK [© Freepik] P4 i Netia z zarzutami Prezesa UOKiK](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/P4/P4-i-Netia-z-zarzutami-Prezesa-UOKiK-264441-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl