Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
2008-01-10 00:22
Przeczytaj także: Spożywczy handel detaliczny 2009
fot. mat. prasowe
Obroty dużych sieci convenience store (mln zł) i ich udział w rynku sprzedaży spożywczej (%), 2005-2
Obroty dużych sieci convenience store (mln zł) i ich udział w rynku sprzedaży spożywczej (%), 2005-2007.
Moda na segment convenience przyszła do Polski z rozwiniętych krachów zachodnich, gdzie rynek dla sklepów wielkopowierzchniowych okazał się już tak nasycony, że firmy detaliczne były zmuszone do znalezienia innych metod dotarcia do klienta. Doskonale jednak odpowiada polskiej specyfice – konsumenci w Polsce wciąż przyzwyczajeni są do robienia częstych i niewielkich zakupów w małych sklepach, położonych blisko domu.
Rozwój supermarketów delikatesowych
fot. mat. prasowe
Rozwój sieci supermarketów delikatesowych w Polsce, 2005-2007.
Rozwój sieci supermarketów delikatesowych w Polsce, 2005-2007.
Klientami supermarketów delikatesowych są konsumenci z dochodami na tyle wysokimi, by nie musieli przy zakupach kierować się wyłącznie ceną. Nieprzypadkowo przyspieszenie rozwoju Almy, Bomi oraz Piotra i Pawła zbiegło się z odnotowanym wzrostem dochodów Polaków. W trzech kwartałach 2007 roku przeciętne wynagrodzenia w Polsce wzrosły o 9.1%, wobec 4,1% w całym 2006 roku.
Krajobraz polskiego detalu staje się coraz bardziej złożony. Jeszcze kilka lat temu wyglądało na to, że zmiany będą polegały jedynie na stopniowym zastępowaniu handlu tradycyjnego przez nowoczesny. Tymczasem jednak sektor „tradycyjny” staje się coraz bardziej nowoczesny i zorganizowany w sieci, obok hipermarketów, supermarketów i dyskontów pojawiają nowe formy działalności, takie właśnie jak supermarkety delikatesowe i sklepy convenience.
![Spożywczy handel detaliczny 2008 Spożywczy handel detaliczny 2008](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/handel-detaliczny/Spozywczy-handel-detaliczny-2008-26690-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl