Rośnie europejski rynek Web-to-Print
2008-01-19 00:29
Przeczytaj także: Rynek poligraficzny w Polsce 2012
Badania pokazały również, że istnieją pewne wątpliwości co do samego terminu „Web-to-Print” – ponad jedna czwarta (26%) europejskich specjalistów od druku przyznaje, że nie jest pewna, co to znaczy. Jeśli chodzi o zrozumienie nowego rozwiązania, na pierwsze miejsce wysuwają się kraje skandynawskie. Tylko 10 procent fińskich drukarzy na stanowiskach kierowniczych stwierdziło, że nie rozumie terminu Web-to-Print. Kolejne miejsca zajęli duńscy (12%), norwescy (16%) i szwedzcy (18%) przedstawiciele tego zawodu. Z drugiej strony wątpliwości miało 40% profesjonalistów brytyjskich i 46% francuskich, a najbardziej zdezorientowani — czy może najbardziej szczerzy — byli szefowie belgijscy (48%).
Spośród europejskich firm drukarskich, które nie planują inwestycji w Web-to-Print, większość (52%) przyjmuje zlecenia od klientów przez pocztę e-mail i serwery FTP. Wiele z nich (47%) uważa również, że Web-to-Print można zastąpić nośnikami cyfrowymi, takimi jak płyty CD i pamięci USB. Inne bariery to koszt (25%), brak odpowiednich aplikacji (25%), brak umiejętności IT (21%) i umiejętności technicznych związanych z obiegiem pracy (15%), brak akceptacji klientów (20%) oraz niepewność bezpieczeństwa usług opartych na WWW (10%). Tylko 17 procent spośród tych, którzy nie planują instalować rozwiązań druku WWW stwierdziło, że nie wierzy w tę koncepcję.
"Wyniki badania pokazują, że rynek Web-to-Print jest wciąż w fazie pionierskiej – rozwiązania Web-to-Print są często wykorzystywane w niewielkim stopniu. Dowodem na to jest brak integracji z wewnętrznymi systemami administracji i obiegu pracy oraz duża liczba rozwiązań opracowanych samodzielnie. Automatyzacja przyjmowania zleceń druku może przynieść wiele korzyści: ułatwić dostęp klientom i umożliwić świadczenie usług dodatkowych, takich jak śledzenie zleceń, zdalne tworzenie wydruków próbnych, archiwizacji baz danych i inne" – powiedział Ralf Schlozer, wicedyrektor InfoTrends ds. europejskich usług druku na żądanie.
Informacje o badaniu
Badania zlecone przez Canon Europe zostały przeprowadzone przez InfoTrends w lipcu 2007 roku i obejmowały 652 telefonicznych ankiet, po 50 w następujących krajach: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Przeczytaj także:
Jak się miewa polska poligrafia?
![Jak się miewa polska poligrafia? [© industrieblick - Fotolia.com] Jak się miewa polska poligrafia?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/poligrafia/Jak-sie-miewa-polska-poligrafia-210210-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Web-to-Print, druk cyfrowy, poligrafia, drukarnie, drukowanie, druk, druk na żądanie